Klacht: Aanmaningskosten

op 04 juli 2017 over MijnDomein.nl in de categorie Websites - Building en Hosting

Van mijndomein krijg ik een aanmaning met daarop een kostenverhoging van maar liefst 166% op de hoofdsom.

Echter na wat onderzoek op internet heb ik recht op een 14 dagen brief (een aanmaning waarin ik het recht krijg om het bedrag zonder extra kosten te voldoen binnen 14 dagen na dagtekening). Ook heb ik gelezen dat sinds 2012 met invoering van de WIK wet het niet toegestaan is om extra kosten te bereken op een aanmaning.

Mijndomein stuurt mij gewoon terug naar het begin en zeggen dat ze hier niks aan kunnen doen.

Echter kan er winstverderving worden geeist ergens in het proces maar dit gaat dan volgens artikel 119a lid1 BW (er kan er vermogensschade worden geeist gebaseerd op de wettelijke rente)

De wettelijke rente momenteel ligt op 8,05% van de hoofdsom, dit zou betekenen dat jullie in principe dus €9,73 zouden mogen vragen volgens de wet als winstverderving. Dit is dus duidelijk geen verhoging van 166%.

Dat ik gewoon de originele kosten van €9 betaal

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MijnDomein.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MijnDomein.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bertusdeleeuw