Klacht: Aankomsttijden

op 19 januari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds eind december moeten wij iedere keer op het korte stuk Nijmegen Roermond in Venlo de trein verlaten in de avond ( verschillende tijden) en dan naar andere trein overstappen. Het is pas gebeurd dat dat zelfs niet doorkwam in een bepaald gedeelte van de ftrein met als gevolg dat de andere trein vertrokken was. Geen excuus of iets dergelijks.
Sinds de nieuwe dienstregeling is de overstaptijd in Roermond verkort. Ook door Ns. Maar als het dan ( behalve 1 keer door vertraging NS) van de 4 keer ook 4 keer voorkomt dat Arriva te laat aankomt in Roermond zodat de IC vertrokken is en zelfs 1 keer ook de stoptrein naar Maastricht is dat toch te gek voor woorden en geen incident meer. Men moet nu al rennen dus als de trein zelfs 1 a minuten te laat is is het onmogelijk de trein te halen tenzij je jong bent en goed kunt rennen of geen bagage bij je hebt.
Je krijgt nooit iets via Arriva te horen waarom ze niet op tijd kunnen aankomen en het blijft raar dat je steeds over moet stappen terwijl het in de reisplanner niet aangegeven staat.
Dan heb ik het nog niet een over de miscommunicatie gisteren in de trein.
Ik ben vrij geduldig en kan begrijpen dat er wel eens vertraging is maar dat ik steeds een half uur tot 40 min. Bij mijn reis moet optellen vind ik te ver gaan. Ik zou dan ook graag zien dat er of aangegeven wordt dat er geen fatsoenlijke aansluiting is of dat Arriva zorgt dat de trein op tijd in Roermond aankomt. H. Hoogenboom

1e keuze langere overstaptijd
2e keuze zorg dat de trein op tijd aankomt zodat we naar de IC kunnen rennen
3e vraag geen overstappen meet in Venlo op dat korte traject scheelt ook een halve minuut.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 januari 2018 om 14:40 geantwoord

Beste Helene Hoogenboom,

Ik begrijp uit je klacht dat sinds eind december de overstaptijd erg kort is en dat je vaak te maken hebt met vertragingen op dit traject. Daarnaast geef je aan dat de informatie niet overeenkomt met wat reisplanner aangeeft en dat er onlangs sprake was van miscommunicatie. Dat is erg vervelend en jammer om te lezen! Je klacht en de drie verbeterpunten die je noemt stuur ik door naar de regio zodat dit daar besproken worden.Ik hoop dan ook dat je snel verbetering merkt!

^Jimmy
Webcareteam Arriva

Heeft op 06 februari 2018 om 23:21 geantwoord

Afgelopen vrijdag 2 februari trein van 19.23 vanuit Cuijk ,moest ik weer met Arriva reizen. Bij Venlo hield ik mijn adem in, overstappen of niet. Gelukkig niet dus ik denk; we zijn op tijd in Roermond. Niet dus. Weer 2 minuten te laat. Als er slechts 5minuten overstaptijd is en die wordt met 2 minuten verkort is dat in Roermond zelfs voor jongere mensen te kort.. de Arriva stopt zowat in Swalmen ( einde perron ) en men moet helemaal naar perron 1 dus eerst een hele lange loop naar de trap en dan weet trap op. En daar vertrekt de IC weer. Ik verdenk de Arriva ervan om dat met opzet te doen om zo meer mensen in stoptrein te krijgen.Maar dat kost mij dus weer 20 minuten extra. Waarom moet dit zo.Waar kan ik terecht met deze onzinnige situatie. Rover???? Radar????

Reactie van de melder van de klacht helenehoogenboom@gmail.com

5 maanden geleden - Afgelopen vrijdag 2 februari moest ik weer gebruik maken van Arriva.Vertrek 19.23 vanuit Cuijk. Gelukkig hoefde ik er sinds lang niet uit in Venlo maar helaas had dat geen voordelige invloed op de aankomsttijd in Roermond. Weer 2minuten te laat en dat is op een overstaptijd van 5 minuten heel veel aangezien de Arrivatrein helemaal op het einde van het perron stopt en men dan naar perron 1 moet lopen daarbij ook nog trap af en trap op. Zelfs jongere mensen hoorde ik klagen. De IC was dus weer vertrokken.Ik zou de Arriva er bijna van gaan verdenken dit met opzet te doen zodat de mensen dan hun stoptrein naar Maastricht moeten nemen. Het blijft dan ook een langere reistijd van 20 minuten.ik vraag me af of ik met deze klacht naar Rover of Radar moet gaan want het komt toch heel vaak voor dat de trein te laat aankomt ( maakt niet uit welke dag ).

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Helene Hoogenboom, Wat jammer om te lezen dat je geen verbetering hebt ervaren. De problemen met de aansluitingen zijn bij ons bekend, maar het aanpassen van een dienstregeling gaat helaas niet zomaar. Dit heeft veel invloed op andere aansluitingen met treinen, NS-treinen en bussen. We proberen zo goed mogelijk te voorkomen dat er vertraging ontstaat. Arriva streeft er naar oplossingen te vinden waar zoveel mogelijk reizigers van kunnen profiteren. De dienstregeling zal dan ook zorgvuldig worden geëvalueerd en indien nodig en mogelijk zal er naar aanpassingen worden gekeken. Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj. Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door helenehoogenboom@gmail.com