Klacht: Aangetekend stuk

op 11 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op het adres schapenmeent 138 1357 GM te Almere. Wonen A.J. Boogaart A. Boogaart En G. Boogaart. Nou komt de pakketdienst langs en die heeft een aangetekend stuk voor A. Boogaart. En ik A.J .Boogaart
Dee de deur open. Nou teken ik geen aangetekend stuk voor een ander. Normaal werd het stuk dan op een filiaal bezorgt en dan kon de des betreffende het stuk op halen. Maar nu ging het retour afzender met de mededeling dat de betreffende niet wilde tekenen. Vorig jaar in Augustus is dit ook al een keer gebeurt. Toen was het een stuk voor mij zelf maar dat werd aangeboden aan G Boogaart. Die dus daar ook niet voor tekende . Ook dat stuk werd terug gestuurd door de bezorger.
Kunt u mij vertellen waarom de bezorger zich niet aan de regels houd?
Ik zou het zeer op prijs stellen als dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Het heeft een paar nare gevolgen gehad voor mij en mij zoon.

Met vriendelijke groeten A.J.Boogaart

In het vervolg bij bezorging van een aangetekend stuk graag een juiste afhandeling. Is het niet de juiste persoon. die moet tekenen gaarne het stuk opnieuw aanbieden in een filiaal van post .nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juni 2016 om 10:31 geantwoord

Geachte heer Boogaart,

Ik vind het zeer spijtig te horen dat er verwarring is omtrent het bezorgen van aangetekende stukken voor de bewoners van uw adres. Het is zo, dat iedere meerderjarige bewoner hiervoor mag tekenen. Dit hoeft niet alleen door de geadresseerde zelf gedaan te worden. Indien u weigert een zending te tekenen, weigert u het stuk en wordt het inderdaad retour afzender verstuurd. Helaas is het dan niet meer mogelijk het stuk nogmaals aan te bieden, het spijt me.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Adrie@01