Klacht: Twee keer verkeerd!!!!

GJ Klinkenberg op 19 mei 2021 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Coolblue has resolved this complaint
Klacht opgelost op 6 juli 2021
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer/mevrouw Klinkenberg, Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is...

Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Coolblue
Status Opgelost
Datum 19 mei 2021

Een klant heeft een Miele vaatwasser besteld bij Coolblue, inclusief installatie, maar ontving eerst een verkeerde machine van een ander merk. Bij de tweede levering werd wel een Miele geleverd, maar de bezorgers konden de vaatwasser niet installeren en namen ook de oude machine niet mee, omdat ze geen gereedschap bij zich hadden. De klant voelt zich misleid door de beloften in de reclame.

Mijn Klacht:

Bij Coolblue een Miele vaatwasser besteld met installatie. De eerste afspraak komen er 2 mannen met de verkeerde machine. Niet eens van Miele maar een Edna. De fout wordt toegegeven en de volgende dag wordt opnieuw levering ingepland. Dag twee komen 2 mannen dit keer wel met een Miele (waarvan ik betwijfel of ik specifiek deze heb besteld), maar helaas….. deze ploeg kwam slechts afleveren en kon niet installeren. Ik vraag in mijn onnozelheid nog of ze dan wel de oude meenemen, maar nee, dat ging niet, want zij hadden geen gereedschap.
Mooi hoor die reclames waarin van alles wordt belooft, maar daar komt in de praktijk dus helemaal niets van terecht! Misleiding!

Gewenste Oplossing:

Vrijdag 21-05 de juiste machine geleverd en geïnstalleerd op mijn tijd en zonder installatiekosten!

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht GJ Klinkenberg

4 jaren geleden - Er is niet ingegaan op mijn gewenste oplossing. Na de bezorgers te hebben teruggestuurd met de machine, kwamen de volgende dag weer een auto van Coolblue voorrijden. Zij kwamen de bezorgde vaatwasser ophalen...... Ja die ik dus al met de eerdere bezorgers weer mee terug had gestuurd! Helaas is deze saga daarmee niet ten einde; Na telefonisch contact krijg ik een andere vaatwasser aangeboden en € 30, korting. De vaatwasser is een upgrade t.o.v. de vorige, dus ik ga akkoord. We spreken af dat er bezorgt en geïnstalleerd wordt op 2e pinksterdag. Op de afgesproken dag echter geen vaatwasser, dus maar weer bellen. Nee het stond ingepland voor woensdag 26-05. Voor deze nieuwe misser krijgen we voor het ongemak vaatwastabletten aangeboden en de plechtige belofte dat de vaatwasser echt woensdag wordt geïnstalleerd.....Het wordt wellicht wat eentonig en je went eraan, maar vandaag 26-05.... geen vaatwasser! Alle eerder genoemde modellen betroffen steeds z.g. 2e kansjes. Dit zijn apparaten die Coolblue eerder heeft geleverd, maar retour heeft ontvangen zonder schade, dus in nieuwstaat. Vandaag 26-05 bleek dat de beloofde 2e kans er toch niet was, We krijgen nu blijkbaar zondag een nieuw exemplaar van dit model. Ik ben zeer benieuwd, maar verwacht intussen niets meer.......Wat een verloren tijd, ongemak en ergernis! Niemand met enige verantwoordelijkheid bij Coolblue trekt zich dit blijkbaar aan, of laat iets van zich horen. Schandelijk en schaamteloos!!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 06 juli 2021 om 09:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer/mevrouw Klinkenberg,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Natuurlijk een ontzettend vervelende situatie. Daar wordt niemand blij van. Gelukkig heb je contact gehad met een collega van onze klachtenafdeling en is alles alsnog naar behoren opgelost.

Ons excuus voor het ongemak én de verlate reactie.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

GJ Klinkenberg

Heeft op 09 juli 2021 om 16:00 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Uiteindelijk wel akkoord gegaan met de oplossing. Financieel prima geregeld, maar niemand van enige betekenis gesproken, geen mondelinge excuses niets van dat alles. Voor mij geen Coolblue meer. Wat een arrogantie!

Alle klachten die gemeld zijn door GJ Klinkenberg
💡

Tip van onze consumentenexpert

Elektronische producten moeten voldoen aan de redelijke levensverwachting. Een duur product dat na een jaar kapotgaat? U heeft recht op reparatie of vervanging, ook buiten de fabrieksgarantie.

Bron: Wettelijke garantie (conformiteitseis)