Mijn Klacht:
Afgelopen vrijdag ben ik boodschappen gaan doen, bij de xl ah in Purmerend.
Ik kom daar heel regelmatig. Het is mij opgevallen dat ik regelmatig, bij de vleeswaren afdeling, producten tegen kom, die soms meer dan een week over de datum zijn. Vaak staan deze achter aan in het schap. Er wordt dus niet first in first out bij gevuld. Ik heb al jaren een gluten vrij dieet, wat ook de reden is dat ik vaak bij deze ah kom. Er is daar een groot glutenvrij assortiment. Maar vanaf afgelopen vrijdag , heb ik grote twijfels of ik daar nog wel moet komen. Ik had glutenvrij bladerdeeg nodig. Het gebeurd regelmatig dat er nieuwe glutenvrije producten bij komen. Nu zag ik in het diepvries gedeelte van de glutenvrije producten, nieuwe bladerdeeg. Ik was al blij en verrast en heb deze meegenomen. Thuis zou mijn man gaan koken, maar god zei dank, kwam daar wat tussen en ging ik zelf koken. Toen ik het deeg zag, begon ik te twijfelen door de structuur. En inderdaad, gewone bladerdeeg tussen de glutenvrije producten. Als mijn man had gaan koken dan had hij dat waarschijnlijk niet gezien, en had ik heel erg ziek geworden. Dan had ik 3 dagen uit de roulatie geweest. En omdat ik coeliakie heb, levert het ook nog eens schade aan mijn darmen met alle gevolgen van dien. Maar het gebeurd ook vaak dat mensen eters krijgen met een glutenvrij dieet. Deze mensen kopen dan producten uit het glutenvrije assortiment en dan blijkt dat dus niet gluten vrij te zijn. Dat is een zeer kwalijke zaak. Ik heb een medewerker aangesproken en die verwees me naar de service balie. Deze dame gaf wel mijn geld terug maar verder kon ze er niets mee. Ze zou het ter sprake brengen. Vervolgens kom ik vandaag weer bij de ah, en ik keek in het glutenvrije vak, en tot mijn grote schrik en boosheid, lag die bladerdeeg nog steeds op dezelfde plek in het glutenvrije vak. (ik heb er een foto van gemaakt, mocht u daar interesse in hebben) Dit vind ik echt niet kunnen. Regelmatig vinden we gewone producten tussen de glutenvrije producten, zoals laatst beschuit. Dit is echt heel slecht. Zo schaden jullie iemands vertrouwen in Albert Heijn en spelen met iemands gezondheid.
Gewenste Oplossing:
Ik ben natuurlijk pas tevreden als dit soort situaties zich niet meer voordoen. En als ik serieus genomen wordt. Want als ik een klacht indien bij de service balie, neemt niemand zijn verantwoordelijkheid en blijft alles gewoon liggen. Ik kreeg dan wel mijn geld terug, maar ik heb wel extra kosten moeten maken om weer terug te komen. Dit kost ook weer veel tijd. En ook vooral irritatie en boosheid, en is het vertrouwen weg. Ik denk dat een compensatie dan wel op zijn plaats is. En betere voorlichting bij werknemers over het belang van zorgvuldigheid met allergie producten.
Ook was er geen manager te spreken en wist niemand wie er nu verantwoordelijk was die dag.


