Mijn Klacht:
Goedendag,
Ik doe al jaren lang mijn boodschappen bij de Albert Heijn op de Burgemeester Reigerstraat in Utrecht. Ik woon daar om de hoek namelijk. Gisteren op 31 januari rond 20:00 uur stond ik daar mijn boodschappen te doen. Uit het niets kwam de manager op mij af gestormd met de vraag wat ik daar zocht. Het was niet vriendelijk met kan ik u helpen, als of ik degene was die vroeg on hulp, er stonden net als ik meerdere mensen in dat gangpad. Mijn antwoord was ‘ ik zoek niet iets bepaalds, maar misschien kunt u de andere mensen hier om ons heen helpen?’. Waarop die manager zei, nee maar u loopt er bij als of u opzoek bent naar iets en begon zogenaamd dingen recht te zetten in de schappen. Ik zie er verder hartstikke netjes uit, maar heb idd een huidskleur. Wat ik al had gezegd, ik kom daar minstens 4 keer per week al 7 jaar lang. Nooit is mij zoiets overkomen. Ik ben niet iemand die gaat piepen dat ik degene ben die gecontroleerd moet worden bij de zelfscan of iets dergelijks. Maar dit was echt zo obvious etnisch geprofileerd. Een vriendin heeft me aangeraden om hier een melding van te maken. Het was iig de manager van de AH op de Burgemeester Reigerstraat op 31 januari. Waarschijnlijk een nieuweling of een invaller.
Ik ben echt geen zeurpiet maar dit was overduidelijk heel fout.
Gewenste Oplossing:
Altijd geweest tot gisteren.

