Klacht: afrekening

spoortje1985 op 07 oktober 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 oktober 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer Ten Donkelaar, Spijtig om te vernemen dat u van de huidige leverancier een hoge nota heeft ontvangen van €1400. Uw klacht heeft u ingediend bij ons, maar wij kunnen helaas niets voor u betekenen. In maart van dit...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 7 oktober 2015

Een klant van Oxxio heeft problemen ondervonden na zijn overstap naar Energie Direct, waarbij hij een rekening van 1400 euro ontving. Hij stelt dat Oxxio hem jarenlang heeft geschat, ondanks dat hij altijd zijn afrekeningen heeft ingediend. Na contact met Oxxio en Energie Direct blijft de situatie onduidelijk, en de klant voelt zich gefrustreerd door het gebrek aan duidelijke communicatie en ondersteuning.

Mijn Klacht:

goedendag ik heb een klacht ben drie jaar klant geweest bij oxxio ben overgestapt naar energie direckt kreeg ik van hun een rekening van 1400 euro wat ik moet betalen volgens hun hebben ze mij geschat al die jaren vandaar z,on hoge rekening terwijl ik altijd dejaar afrekening opgestuurdt hebt alleen het laatste jaar via hun email waarom hoor ik het niet van hun maar via energie direckt vind dit vreemd heb hun gebeld maar kunnen niks terug doen na drie maanden zeggen ze contact gehad met energie direckt en die zeggen weer komt van liander want ik heb een nieuwe meter gekregen slimme meter maar hun zeggen van niks te weten snap hier niks meer van en ik kreeg nog wel twee honderd euro terug van oxxio hadden ze weer verekend ergens anders mee ben te einde raad ben een man alleen

Gewenste Oplossing:

zou het fijn vinden als dit opgelost zou worden vrg jh ten donkelaar

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 08 oktober 2015 om 14:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Ten Donkelaar,

Spijtig om te vernemen dat u van de huidige leverancier een hoge nota heeft ontvangen van €1400.
Uw klacht heeft u ingediend bij ons, maar wij kunnen helaas niets voor u betekenen. In maart van dit jaar bent u overgestapt naar een andere leverancier en de meterstanden waren toen inderdaad geschat. Maar met de eindnota hebben we die standen ook gebruikt en kreeg u geld terug. Nu met de nieuwe nota van die leverancier durf ik niet te zeggen waar het hoge bedrag vandaan komt. Als er iets is met de meterwisseling die niet is verwerkt, dan adviseer ik u met de netbeheerder Liander contact op te nemen. Aan de nota en de meterstanden kunnen wij verder niets doen.
Succes verder.

Met vriendelijke groet,
Malika
Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door spoortje1985
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie