Klacht: Valse informatie versterkt door verkoper Oxxio

Mwelbie27 op 02 oktober 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 maart 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste heer, mevrouw, Je hebt enige tijd geleden via de website klacht.nl een klacht bij ons ingediend. Dit is natuurlijk goed om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Helaas hebben we geen reactie meer van je ontvangen en staat...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 2 oktober 2015

Monique heeft een klacht ingediend tegen Oxxio vanwege valse informatie verstrekt door verkopers. Na haar overstap naar Oxxio kreeg ze te maken met een boete van 200 euro voor contractbreuk bij haar oude leverancier, terwijl haar was beloofd dat Oxxio de kosten zou dekken. Oxxio heeft aangegeven dat zij alleen de verkoper kunnen aanspreken en heeft geen oplossing geboden voor haar situatie.

Mijn Klacht:

Bij deze dien ik een klacht in bij Oxxio!
Ik ben afgelopen zomer overgestapt naar Oxxio. Er zijn 2 verkopers aan de deur geweest en ik ben overstag gegaan! Ze hebben mijn oude contract bekeken en ik zou een contract van 1 jaar hebben bij andere leverancier, dus contractvrij zijn. Anders zou Oxxio de kosten voor haar rekening nemen.

Nu schetst mijn verbazing dat ik 200 euro moet betalen aan mijn oude leverancier wegens contractbreuk!

Hierover mer Oxxio gebeld, zij kunnen enkel de verkoper aanspreken en dat was het dan!

Ik baal hier goed van, ik was anders nooit overgestapt..

Ik wens de 200 euro terug te krijgen van Oxxio!!!!!!!

Met vriendelijke groet,

Monique

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik 200 euro van Oxxio krijg!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

10 jaren geleden - Beste mevrouw Welbie, We vergoeden de boete die uw vorige energieleverancier bij u in rekening brengen niet. Dit vermelden we ook in de contractbevestiging die we aan u versturen. We nemen gepaste maatregelen tegen de colporteurs die u dit toegezegd hebben, echter zien we toch geen aanleiding om de boetes aan u te vergoeden. Tot slot bied ik u onze excuses aan voor de onjuiste informatie. Met vriendelijke groet, Esther Oxxio Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 08 maart 2016 om 14:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer, mevrouw,

Je hebt enige tijd geleden via de website klacht.nl een klacht bij ons ingediend. Dit is natuurlijk goed om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Helaas hebben we geen reactie meer van je ontvangen en staat de klacht nog in behandeling op deze website. Gezien het feit dat we geen reactie meer hebben ontvangen, gaan we ervan uit dat de klacht inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. We zien deze klacht voor nu als opgelost. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een andere reden is dat je niet meer hebt gereageerd. Indien je toch nog onze hulp nodig hebt, kan je een nieuwe klacht indienen. We nemen de kwestie dan opnieuw in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie