Klacht: Boete van vorige energiemaatschappij Nuon

xxdoxx op 10 maart 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 1 april 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Dominique, Oxxio vergoedt sinds 1 juni 2014 niet meer de opzegvergoeding van de vorige leverancier. Dit staat ook vermeld op onze website. In je leveringsovereenkomst wordt ook niet bevestigd dat je je opzegvergoeding van je vorige leverancier vergoed krijgt....

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 10 maart 2015

Een klant heeft een boete van €100 ontvangen van zijn vorige energieleverancier Nuon, ondanks de informatie van Oxxio dat hij geen boete zou krijgen bij een contract dat binnen drie maanden eindigde. Na contact met Oxxio bleek dat de boete niet vergoed zou worden, terwijl de klant stelt dat hij verkeerd is ingelicht over de voorwaarden. De situatie is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Vanaf 22 februari is Oxxio begonnen met het leveren van gas en stroom in mijn appartement. Voor het overstappen naar Oxxio heeft Oxxio mijn contract opgezegd bij Nuon. Door de vertegenwoordiger van Oxxio is mij destijds verteld dat ik geen boete zal ontvangen indien de einddatum van mijn contract bij Nuon binnen 3 maanden lag. De originele einddatum was 1-5-2015. Ik heb hier nogmaals voor gebeld met Oxxio om dit bevestigd te krijgen. Tot mijn grote verbazing heb ik een boete voor stroom en gas opzegging gekregen, elk van €50, totaal €100. Nu heb ik contact gehad met Oxxio en geven zij aan deze boete niet te vergoeden, terwijl zij degene zijn die mij twee maal verkeerd hebben ingelicht. Blijkbaar ontvang je geen boete indien de datum van opzegging binnen 2 maanden van einddatum van het contract is. Indien ik dit had geweten had ik wel een week langer gewacht met het overstappen naar Oxxio. Ik vind het erg teleurstellend dat ik gewoon twee maal verkeerd wordt ingelicht en dat Oxxio er daarna makkelijk vanaf probeert te komen met de reden wij hebben besloten om de boetes niet meer te vergoeden vanaf 1 juli 2014.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer Oxxio mijn boete van €100 vergoed die ik bij Nuon open heb staan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 01 april 2015 om 14:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Dominique,

Oxxio vergoedt sinds 1 juni 2014 niet meer de opzegvergoeding van de vorige leverancier. Dit staat ook vermeld op onze website. In je leveringsovereenkomst wordt ook niet bevestigd dat je je opzegvergoeding van je vorige leverancier vergoed krijgt. Je opzegvergoeding van je vorige leverancier vergoeden wij derhalve niet.

Wat betreft die drie maanden: om te voorkomen dat klanten onnodig een opzegvergoeding bij de vorige leverancier krijgen, checken wij of je contract binnen drie maanden afloopt. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan wachten wij met leveren tot het einde van het contract van je vorige leverancier. Aangezien jij je meer dan drie maanden voor het einde van je contract bij Nuon bij ons aanmeldde, zijn wij gaan leveren.

Met vriendelijke groet,
Leonie
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

xxdoxx

Heeft op 01 april 2015 om 18:02 geantwoord

Hallo, ik vind dit geen oplossing. Oxxio vermeld gewoon dat zij niet gaan vergoeden en verzinnen een smoes waarom ze zijn begonnen met leveren. Ik heb 2x nagevraagd of ik de boete niet zou krijgen en dit is tot 2x toe vanuit Oxxio bevestigd. Ik zal, indien Oxxio niet met een gepaste oplossing komt, radar in gaan schakelen. Ik sta in mijn recht en een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Ik vind het ronduit belachelijk dat Oxxio zich er zo makkelijk vanaf probeert te praten!

Bericht van Oxxio

11 jaren geleden - Beste Dominique, Ons standpunt hebben wij je uitgelegd en wij blijven hierbij. Met vriendelijke groet, Leonie Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie