Klacht: oplichters

anja23 op 26 februari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 13 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Anja23, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 350,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 26 februari 2015

Een klant heeft een negatieve ervaring met Oxxio na een deurverkoper die beloofde dat overstappen naar Oxxio financieel voordelig zou zijn. De klant moest echter 350 euro betalen aan de vorige leverancier, terwijl Oxxio volgens de verkoper kosten zou vergoeden, wat niet het geval bleek te zijn. De klant beschouwt Oxxio als oplichters en waarschuwt anderen om voorzichtig te zijn.

Mijn Klacht:

Verkoper aan de deur gehad voor oxxio
Of ik over wou stappen naar hun
Heb ik gevraagt wordt alles vergoed en geregeld
Ja wordt er gezegt alles wordt vergoed
Nou mooi niet ik moet in totaal 350euro aan mijn vorige leverancier betalen en oxxio betaald helemaal niets zoals beloofd ze vergoeden sinds juni2014 niet meer en in januari 2015 wordt er door de verkopers gezegt van wel
Ook kun je t vergoedingsformulier nog steeds downloaden van hun beetje vreemd of niet dan
Als je niet meer vergoed wat moet je dan nog met n vergoedingsformulier
Ik vind jullie oplichters
Dus mensen denk erom

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn mijn 350euro terug krijg zoals bij de verkoop bij de deur is beloofd!!!
En ik heb getuige erbij want die is ook lid geworden opdezelfde dag en tijdstip

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 13 maart 2015 om 10:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Anja23,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 350,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.
Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie