Klacht: Boete gekregen door te vroeg overnemen door Oxxio

Dirk46 op 28 december 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 30 december 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste Dirk46, Op 28 december 2014 heb je een bericht achtergelaten op www.klacht.nl. Via deze weg zal ik ingaan op je bericht. Je geeft aan dat Oxxio de levering zou overnemen, per einddatum overeenkomst, van je vorige leverancier. Doordat je...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 28 december 2014

Een klant van Oxxio heeft een klacht ingediend omdat het nieuwe contract eerder inging dan afgesproken, wat resulteerde in een boete van € 100 bij de oude leverancier. Ondanks herhaalde bevestigingen van de verkoper dat de overname pas aan het einde van het oude contract zou plaatsvinden, heeft Oxxio geen oplossing geboden en reageert niet op de verzoeken van de klant om de boete te vergoeden.

Mijn Klacht:

2 maanden geleden heb ik een nieuw contract afgesloten bij Oxxio met de nadrukkelijke vermelding dat dit pas aan het eind van het oude contract bij de vorige leverancier zou gebeuren.

Dit is tot 3x toe door de verkoper bevestigd. Wat schets mijn verbazing als Oxxio het contract eerder laat ingaan waardoor ik een boete van € 100 moet betalen bij de oude leverancier.

Ik heb hierover contact op genomen met Oxxio maar die weigerd met een oplossing te komen, terwijl de fout toch echt bij hun ligt.

Ik wil de boete door hun betaald zien, maar ze laten niets meer van zich horen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil de boete door Oxxio betaald zien worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 30 december 2014 om 14:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Dirk46,

Op 28 december 2014 heb je een bericht achtergelaten op www.klacht.nl. Via deze weg zal ik ingaan op je bericht.

Je geeft aan dat Oxxio de levering zou overnemen, per einddatum overeenkomst, van je vorige leverancier. Doordat je overeenkomst bij je vorige leverancier voortijdig is beëindigd, is er €100,00 opzegvergoeding bij jou in rekening gebracht. Je wilt dat Oxxio de €100,00 opzegvergoeding aan jou vergoedt.

Overeenkomst
Op 17 oktober 2014 ben je een overeenkomst aangegaan met Oxxio, voor het leveren van groene stroom en gas op jouw woonadres. Je hebt gekozen voor een Budget pakket.
Je bent per e-mail akkoord gegaan met het bovenstaande pakket. We hebben je dit pakket per e-mail bevestigd.
Op 20 oktober 2014 heb je van ons je welkomstmap ontvangen met daarin nogmaals je leveringsovereenkomsten en startdatum levering. Vanaf dat moment had je 14 dagen bedenktijd, om je aanmelding te annuleren. Hier heb je geen gebruik van gemaakt. Je treft je overeenkomst en de welkomstmap in de bijlage aan.

Opzegvergoeding vorige leverancier
In de voorwaarden staat, dat Oxxio vanaf 1 juni 2014 de opzegvergoedingen van de vorige leverancier niet meer vergoedt. Dit kun je terugvinden
op https://www.oxxio.nl/Brochures/OXX_14080_Voorwaarden_Uitbetaling_Opzegvergoeding.pdf.
Overstappen naar Oxxio is een bewuste keuze. Wij helpen je actief met besparen en bieden je de meest scherpe tarieven. Door de opzegvergoeding van je vorige
energieleverancier niet te vergoeden kunnen we de tarieven nog scherper houden. We geven het voordeel dus aan jou en niet aan je oude energieleverancier.

Conclusie
We begrijpen dat het vervelend is, maar Oxxio zal de opzegvergoeding van je vorige leverancier niet vergoeden, conform onze voorwaarden.

Ik vertrouw erop jou hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nee, mijn klacht is hiermee niet opgelost. De in het contract aangegeven datum klopt voor de stroom maar niet voor de gas levering. Verder heeft u het contract, voor elek., een dag eerder laten ingaan 9 in plaats van 10 dec. waardoor ik de boete kreeg. Over de gas levering staat niets vermeld. Ik heb daar niet op gereageerd omdat de afspraak was dat dat pas eind januari 2015 zou wezen. Dus graag nog een keertje kijken en met een oplossing komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Dirk46

Heeft op 31 december 2014 om 11:20 geantwoord

Nee, deze "oplossing" is niet in orde. De datum van 10 dec was de datum van het elek. contract maar zelfs dan sloot u mij een dag eerder aan. Mijn gas contract zou pas op 25 jan 2015 ingaan.

Ik wil gewoon een voor beide nette oplossing, met zoals u nu handelt ben ik geneigd zo snel mogelijk naar een andere leverancier te gaan zoeken.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie