Klacht: Abonnement niet gestopt, Sim kaart wel

hans_v op 20 november 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Bedrijf Vodafone
Categorie Mobiele Telefonie
Status Open
Datum 20 november 2014

Een klant heeft zijn abonnement bij Vodafone in februari overgedragen aan KPN, maar verloor daarbij zijn telefoonnummer. Ondanks dat de simkaart niet meer functioneerde, bleef Vodafone geld afschrijven voor het abonnement, wat leidde tot aanmaningen. De klant vindt het onterecht dat Vodafone de abonnementskosten blijft eisen, aangezien de simkaart is stopgezet. Pogingen om het probleem met de klantenservice op te lossen waren niet succesvol.

Mijn Klacht:

In februari is mijn abonnement overgenomen door KPN. Hierbij is helaas mijn telefoonnummer verloren gegaan omdat vodafone dit heeft afgekeurd.
In februari kon ik niet meer bellen en gebeld worden met de sim kaart en heb de zaak als “geregeld” beschouwd.

Enkele maanden later zag ik dat vodafone nog steeds geld van mijn rekening afschreef. Deze betaling heb ik stop gezet waarop ik vrij snel aanmaningen ontving voor abonnementskosten.

Vodafone beweert nu dat ik de rekeningen moet betalen omdat het abonnement niet opgezegd is. Aangezien de sim kaart gestopt is vind ik dat nogal vreemd om het zacht te zeggen.

Ik heb een poging gewaagd om het op te lossen met de klantenservice maar na een uur met verschillende afdelingen te hebben gesproken heb ik dit opgegeven.

Inmiddels heeft vodafone mij als wanbetaler aangemeld en de vordering overgedragen aan Intrum Justitia. Ook aan deze organisatie is niet uit te leggen dat het niet logisch is om te betalen voor een sim kaart waar je niet mee kunt bellen.

Gewenste Oplossing:

Ik betwijfel of vodafone in staat is om haar klanten tevreden te stellen aangezien er hier slechts 2% van de klachten wordt opgelost.

Maar wat er minimaal zou moeten gebeuren is dat vodafone uit zoekt wat er gebeurd is, mijn status als wanbetaler laat opheffen en Intrum Justitia instrueert mij niet meer lastig te vallen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie