Klacht: Pakketje volgens systeem DHL bezorgd maar dit was niet het geval.

Cordinjoh op 18 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 juni 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Cordinjoh, Bedankt voor uw klacht. Vervelend dat uw zending op geleverd staat, maar niet door u ontvangen is. Wij wil u adviseren om contact op te nemen met de verzender van dit pakket (Temu) zodat zij dit verder met...

Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 18 juni 2024

Een klant van DHL meldde dat een pakket volgens het systeem als bezorgd was gemarkeerd, maar dat dit niet het geval was. Ondanks herhaaldelijke verzoeken om de bezorger te informeren, ontving de klant geen hulp van de klantenservice, die adviseerde de klacht bij de afzender, Temu, neer te leggen. De situatie was urgent voor de klant, aangezien hij op vakantie ging en het pakket voor die tijd nodig had.

Mijn Klacht:

Pakket met nr JVGL06289524000318414237 volgens systeem DHL bezorgd op nr 381. Nadat bezorger aanbelde ben ik in de deur van appartement 381 gaan staan maar bezorger kwam niet langs. Klantenservice DHL bleef aanhouden dat bij 381 bezorgd was en ik steeds maar zeggen dat dat niet het geval was. Mijn verzoek om bij de bezorger te informeren kon niet worden gehonoreerd (heb dit verzoek diverse malen gedaan). Aangezien in dit trappenhuis 39 appartementen zijn is het niet doenbaar navraag te doen. Volgens de klantenservice moest is de klacht maar bij Temu neerleggen. Dit was voor mij geen optie omdat dit 2 tot 5 werkdagen kon duren en ik as zaterdag op vakantie ga en de goederen daarvoor nodig had. Mijn enige verzoek was te infomeren bij de bezorger waar werkelijk was afgegeven en klantenservice bleef maar aanhouden dat ik bij Temu moest zijn.

Gewenste Oplossing:

Dat ik zo snel mogelijk weet waar het werkelijk is afgegeven.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 juni 2024 om 11:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Cordinjoh,

Bedankt voor uw klacht.

Vervelend dat uw zending op geleverd staat, maar niet door u ontvangen is.

Wij wil u adviseren om contact op te nemen met de verzender van dit pakket (Temu) zodat zij dit verder met u kunnen afhandelen. Wij als DHL eCommerce hebben deze afspraken gemaakt met de verzender dat mocht er iets fout gaan in de bezorging dat zij hiervan op de hoogte zijn. Zij zullen dan een onderzoek bij ons opstarten, zodat wij hiermee aan de slag kunnen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Freek

E-care DHL E-commerce Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cordinjoh

Heeft op 18 juni 2024 om 15:45 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

deze oplossing heb ik al tich keer gehoord. Mijn enige verzoek was contact op te nemen met bezorger op welk adres werkelijk is afgegeven

Alle klachten die gemeld zijn door Cordinjoh
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM