Klacht: 83 euro extra datakosten zonder enige vorm van notificatie

op 15 november 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Na een berichtje van Youfone dat mijn mobiele data is afgesloten omdat ik extra kosten heb gemaakt, kom ik er achter dat ik al 83 euro extra internet kosten heb gemaakt voor de 830MB die ik over mijn bunder heen gegaan ben. Hier schrok ik erg van en begrijp niet dat een bedrijf op zo’n manier kan werken.
– Ik heb geen enkele notificatie gekregen dat ik over mijn data heen was tot ze me afsloten en al 83 euro hadden verdient deze maand.
– Ik ken geen een provider die extra kosten rekent als je over je bunder heen gaat of afsluiten. Laat staan dat ze je niet melden dat je data op is.
– De klantenservice zegt dat ik zelf had aan moeten geven dat ik hiervan genotificeerd had willen worden. Anders doen ze niets.

Dit is geen manier van werken en na wat zoekwerk ben ik zeker niet alleen in mijn ervaring hierin.

Ik verwacht dat deze manier van werken stopt en mensen proactief genotificeerd worden dat hun data op is en wat de kosten zullen zijn als je doorgaat.
Ik verwacht dat ik mijn extra gemaakte kosten terug krijg omdat ik hier geen enkele vorm van notificatie van heb gekregen dat ik deze kosten heb gemaakt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 16 november 2016 om 17:31 geantwoord

Beste meneer Engelblik,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend dat je hoge kosten hebt voor dataverbruik buiten je bundel. De kosten zijn echter wel terecht in rekening gebracht, omdat het verbruik daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Wij geven op meerdere plekken en meerdere keren aan dat je de optie hebt om een dataplafond te activeren, je hebt hier echter geen gebruik van gemaakt. Ook kun je zelf ten alle tijden je verbruik bijhouden via My Youfone én de Youfone app. Het verbruik is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Wij bieden meer dan genoeg opties om verbruik buiten je bundel te voorkomen.
Het spijt mij dat je het niet eens bent met onze policy, ik kan dit echter helaas niet voor je wijzigen en je bent hier wel mee akkoord gegaan tijdens het afsluiten van je abonnement.

Ik zal je nog een mail sturen, ik wil je vragen om hierop te reageren.

Hopende op je reactie.

Loes

Heeft op 13 februari 2018 om 16:07 geantwoord

Ik voel me afgezet omdat ze als enige provider zonder notificatie extra kosten (83 euro) in rekening brengen als je over je data gebruik heen gaat. Zo snel mogelijk opgezegd en naar Vodafone gegaan waar je netjes op een lagere snelheid gezet wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjoerd hagemans