Klacht: 55PUS8601/12

op 08 augustus 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

LS,

Ik heb een probleem met mijn TV.

Vanaf het begin heb ik problemen met het geluid via mijn optische kabel naar mijn SONOS syteem.
Het valt regelmatig uit zonder een aanwijsbare reden.

Ik heb contact opgenomen met Philips en zij rade mij aan om nieuwe kabels te kopen (HDMI).
Ook vroegen ze mij of de HDMI kabel goed in het SONOS systeem zat. (SONOS heeft helemaal geen HDMI)

Dus toch maar nieuwe kabels aangeschaft maar gaf geen oplossing.

Philips heeft toen het bedrijf ce repair uit dordrecht ingeschakeld, want daar doen zij zaken mee.

Na een week kwamen er 2 monteurs en hebben de HDMI kabels van de Ziggo horizonbox op HDMI op de 3de uitgang gezet.
Volgens de monteurs kan de Ziggo box niet omgaan met de 4K uitgang.

Daarna 3 dagen geen problemen gehad, maar helaas kwam het probleem weer terug.

Ik heb enkele maanden met dit probleem geleefd totdat ik het zat was.

Wederom contact met Philips contact gehad en daar kreeg ik te horen dat zij ce repair weer zullen laten komen om het moederboard te vervangen.
Na 9 dagen kwamen zij om het moederboard te vervangen.

Na het plaatsen starte de TV niet meer op, volgens de monteur kan ook het nieuwe moederboard defect zijn.
Het oude moederboard weer terug gezet en de TV werkte weer.

Nou ja werkte is een groot woord want:

1 De TV vraagt steeds weer om de afstandbediening te koppelen zodra ik een toets aanraak van de afstandbediening.
2 Ambilight werk niet meer.
3 De TV gaat niet meer uit via de afstandbediening dus moet ik telkens de stekker uit de wandcontactdoos verwijderen.
4 TV wil regelmatig niet aangaan als ik de stekker weer in de wandcontactdoos stop.
5 Het geluid val uiteraard weer regelmatig uit.
6 De metale lijst aan de zijkant van de TV is verbogen omdat de monteur de achterkant er niet afkreeg.

Wederom contact met Philips om te vragen of er spoed achter gezet kan worden, maar zonder succes.

Na 1.5 week kwamen de monters weer van ce repair met een nieuw moederboard dus zal het wel goed komen dacht ik.

Helaas het werkte dus weer niet.
CE repair heeft nu de TV meegenomen naar hun werkplaats om daar de reparatie te gaan doen.
De monteur vertelde mij ook dat het waarschijnlijk wel een omruiling zal worden omdat ook de lijst verbogen was en dit niet gerepareerd kon worden.

Na 2 dagen contact opgenomen met ce repair om te vragen naar de status van de reparatie.
Als antwoord kreeg ik te horen dat dit tussen de 5 en 10 werkdagen kan duren voordat er wat bekend is.

Contact opgenomen met Philips of zij misschien er meer druk op kunnen zetten om de reparatie/omruiling te versnellen.
Maar ook zij kunnen niets doen.

Ik zit nu al bijna een week zonder TV.

mvg
Willem v Schie

Als mijn TV deze week nog omgeruild of gerepareerd kan worden

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Willem v Schie