Klacht: Onterechte incasso

op 24 januari 2019 over 50liefde in de categorie Datingsites

Aangegeven per email dat ik het lidmaatschap voor 30 dagen wilde uitproberen. Kreeg via een link via 50liefde voor een maand zonder voorwaarden. Zoals vele anderen kreeg ik een incasso van 2 keer 39,99 plus 7,50 administratie kosten.
Redenen ik had niet bijtijds opgezegd.

Ik ben tevreden als het allemaal correct wordt opgelost. Zonder direct een incassobureau in te schakelen. Het is raar dat je een incasso krijg voor het aflopen van het lidmaatschap.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 50liefde

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 50liefde nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door 50liefde in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat 50liefde een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

50liefde

Heeft op 28 mei 2019 om 14:15 geantwoord

Beste,

Bij het aangaan van een maand abonnement kost dit €19.99. Lees onder:

Op te kunnen profiteren van alle voordelen van het Premium lidmaatschap wordt er na de eerste contractperiode het lidmaatschap maandelijks met een termijn van 1 maand volgens de voorwaarden van het standaard abonnement verlengd. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Dit houdt in dat het automatisch verlengd wordt na de duur van de overeengekomen overeenkomst, in dit geval één maand. In principe is dit eenmalig €39.99 omdat de actieprijs van €19.99 verlopen is en er wordt overgegaan op het reguliere tarief. Daarnaast geldt er ook een chargeback maand van €39.99. De €7.50,- administratiekosten komen tot zijn recht omdat (lees onder)

De ondernemer zal de Consument naast het nog verschuldige bedrag €7,50 administratiekosten in rekening brengen voor het storneren van de automatische incasso ''

Een abonnement dient altijd schriftelijk of per email te worden opgezegd. Dit om misverstanden te voorkomen.

Hopende u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd. Voor vragen kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. 085-401-3450 van 10.00 tot 15.00

Groet,
Team 50liefde