Klacht: 4xfoute bril binnen 8 weken maar ligt aan mij (zit tussen de oren)

op 06 mei 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben 27 februari bij specsavers naar binnen gelopen omdat ik niet al te best meer zie met mijn rechteroog
Ik heb met een heer gesproken daarover en gemeld dat ik dat al eens vaker heb de laatste jaren met mijn rechter oog en dat het meestal verholpen wordt door een ¼ cilinder erbij te maken
Omdat ik ongeveer 1x per jaar een nieuwe bril nodig heb (omdat mijn rechter oog vaak afwijkt) beloofde mij deze medewerker dat ik 50% korting zou krijgen op de totaal prijs
Ik moest nl ook nog nieuwe glazen in mijn dure merk zonnebril
We hebben een meting gedaan en een montuurtje uitgezocht
Linker glas moest gewoon blijven wat ik had (dus geen correctie)
Helemaal happy met de 50% en mijn leuke coole roze montuur
2 weken later 13 maart ben ik mijn bril gaan afhalen en passen
Ik kon niet op mijn benen blijven staan, leek wel dronken
Ik heb al sinds 43 jaar een bril en dit nog nooit meegemaakt
Een andere medewerkster zei op een bazige toon dat ik hier aan moest wennen
Ik heb ervaring genoeg met nieuwe brillen vertelde ik haar en dat ik hier ECHT niet aan hoef te gaan wennen en dat de glazen niet goed waren
Ze was erg bitchy 🙁
Maar goed……heb de bril paar dagen mee naar huis genomen en ben na paar dagen terug gegaan want dit kon gewoon niet goed zijn
Zware hoofdpijnen en misselijk en draaierig
Wat bleek nu………..linkerglas zat een totaal ander glas in al wat het moest zijn (hun fout dus)
Ik kreeg niet eens een sorry van die meid
Daarbij heb ik de bril wel betaald op 13 maart 1e helft €60
Nieuwe meting gedaan (bij weer iemand anders) en er kwamen weer andere sterken uit de bus
Ik zei dat ik alleen een correctie rechts nogig heb en mijn oude sterkte voor links weer aan te houden in mijn nieuwe toekomstige bril
na weer 2 weken ging ik mijn bril voor de 2e keer ophalen
En ja……. weer hetzelfde liedje 2e bril ook weer foute bril
Bril was aan beide glazen te sterk in de –
Weer een nieuwe meting (nu met de baas)
Is lang met mij bezig geweest en zeer vriendelijk
Inmiddels de 2e helft betaald €59 op 25 maart
Wel betaald maar nog geen bril
Ik zag door de bomen het bos niet meer met zoooooveel verschillende brillen pffffffff
Werd er wel depri van want ik ga niet voorniks een nieuwe bril kopen
3e bril op de post en 2 weken later ging ik de 3e keer mijn bril ophalen
U kunt het wel raden………………………WEER een foute bril met totaal andere glazen als de 1e en 2e bril
Ik zei al tegen die heer dat ik nu met deze met het rechter oog goed kon zien maar nu niet meer met het linker
Mijn klacht bij 1e keer was dat ik rechts alleen een aaanpassing moest hebben
Nu had beide glazen totaal anders
Gezien ik erg gevoelig ben merk ik ¼ direct en zie ik daardoor akelig
Het personeel stond te smoezen en gezichten te trekken
De baas zelf bleef heel netjes en rustig en vriendelijk en ging voor de 4e keer met mij een meting doen
U raad het al………………alweer een andere sterkte in beide glazen
???????
Hij zou de aanpassing goed doorgeven
Aan beide kanten ¼ minder – omdat ik niet graag zo fel zie
¼ cilinder uit mijn linker glas halen (daar moest niks aan gewijzigd worden)
Was pas de 4e keer dat ik dat zei en ik zei ook dat ik kan zien hoe ik moet zien en niet hun
De spanning loopt van beide partijen op
Ik zei op hoop van zegen pffffffffffffffff
Slapelozen nachten, hoofdpijnen, misselijk, depri
En dat allemaal omdat ik al bang was voor de 4e bril die over 2 weken zou komen
Na bijna 2 weken liep ik de zaak binnen en ja hij was net binnen
Ik zette hem op en
U raad het al…………………..weer noppes
Ik stond op ontploffen en vroeg of er uberhaupt wel iets aan gedaan was
De vriendelijke baas was ineens niet meer vriendelijk
Hij zei op een akelige toon dat ik maar een moest gaan kijken met een bril en dat hij geen 5 brillen zou laten maken
Ik antwoordde dat het toch echt specsavers hun schuld was
De 1e meting werd gedaan en goede glazen besteld (volgens die knul)
Ik had in elk geval op papier de goede sterkte (dat wist ik gewoon)
Die knul werkte daar opeens niet meer toen ik mijn 1e bril ging ophalen
Hij had mij mondeling 50% beloofd
Ook daar wordt nu moeilijk over gedaan in de winkel
Kortom de 1e meting was goed bril alleen fout doorgegeven door personeel
Rechts goede glas
Links laatste meting doorgegeven om in de bril te plaatsen
Er is een meting doorgegeven van november 2016
En niet de sterkte die ik in mijn oude bril heb
Maar………………….het zit tussen mijn oren
waardeloos!!!
Ik was afgelopen woensdag behoorlijk over mijn touren naar buiten gelopen en heb meneer netjes een handje gegeven
Maar………………………….ik kan hier niet meer zien!
Hij had ook niet zoals hij gezegd had aan beide kanten ¼ – eraf te halen
Heeft dit alleen in het linker glas aan laten passen
Dus de bril is totaal uit balans en ik dus ook 🙁

Het is een heel lang verhaal waar nog de nodige dingen in ontbreken maar dan ben ik morgenochtend nog aan typen

Ik geef hier een indicatie zodat u kunt zien wat er zicht af heeft gespeeld:

Oude bril
R -1,50 cilinder -1,00 as 95
L -1,25 cilinder 0,75 as 75

1e bril specsavers
R -1,75 cilinder -1,25 as 105
L -1,00 cilinder -1,00 as 80

2e bril specsavers
R -1,75 cilinder -1,25 as 105
L -1,50 cilinder -0,75 as 75

3e bril specsavers
R -1,50 cilinder -1,25 as 100
L -1,00 cilinder -1,00 as 75

4e bril specsavers
R -1,50 cilinder -1,25 as 100
L -1,00 cilinder -0,75 as 75

Beetje veel en vaak verschil al zeker als je zoals ik gevoelig ben voor ¼

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden zodra ik de €119 terug gestort krijg op mijn rekening
Dit hele gebeuren bezorgt mij enorm veel stres
Ik heb niet eens meer zin in deze bril
Zooooooveel stress om een ¼ aan te passen in een glas
Dit gaat mij echt te ver
Sorry, ik heb genoeg geduld gehad dacht ik zo

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 11 mei 2017 om 09:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Hartelijk dank dat u de tijd en moeite heeft genomen om ons van uw bevindingen op de hoogte te brengen.

Wij hebben contact gehad met de directeur van de winkel die ons liet weten dat er diverse brillen voor u zijn gemaakt op verzoek van uw bevindingen en verzoeken.

Wij verzoeken u de brillen terug te brengen naar de winkel waarna de directeur het geld terug zal storten op uw rekening.

Vertrouwende u hiermede van dienst te zijn,
Roos Jansen

Alle klachten die gemeld zijn door Lady D