Klacht: 4G afgesloten (KPN netwerk)

op 24 augustus 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Via de website van Youfone een contract afgesloten. eveneens gebruik gemaakt van het 4G aanbod van euro 2,00 extra p.mnd.
Wat schetst mijn verbazing geen 4G. Na een email-klacht en telefonisch gesproken te hebben met een medewerkster van Youfone werd mij duidelijk gemaakt dat mijn smartphone- IPhone 5- niet geschikt is voor 4G. Bij mijn vorige provider T-mobile was 4G geen probleem. Toen werd mij gezegd dat dat komt omdat dat het toestel is gekocht bij T-mobile. Dit antwoord slaat nergens op omdat ik dat toestel apart in de winkel heb gekocht zonder abonnement. Echter ze bleef maar hakken op het T-mobile toestel. Kortom YouFone (Lees KPN) ondersteunt geen 4G op de IPhone 5. Het maandelijks bedrag van slechts Euro 2,00 kan niet ongedaan worden gemaakt omdat ik het contract via de website heb afgesloten. Ik snap het niet meer wat heb ik nu verkeerd gedaan? (Wellicht door met Youfone in zee te gaan)

1. Ik ben tevreden als ik wel 4G heb net als bij T-Mobile.
2. Of als niet contract wordt ontbonden
3. Als de maandelijkse euro 2,00 in mindering wordt gebracht

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 26 augustus 2016 om 10:09 geantwoord

Beste meneer Johannink,

Bedankt voor je bericht.
Het klopt inderdaad dat de iPhone 5 geen gebruik kan maken van de 4G frequentie van KPN. Dit staat verder los van waar je het toestel gekocht hebt natuurlijk, mijn excuses dat je hierover verkeerd bent geinformeerd. Op onze website staat inderdaad niet aangegeven welk toestel wel en welk toestel geen gebruik kan maken van 4G op ons netwerk. Wij gaan er vanuit dat een klant zelf nagaat of hij/zij gebruik kan maken van het 4G netwerk met zijn toestel. Helaas is het in jouw geval dus niet mogelijk om hier gebruik van te maken.

Natuurlijk is het wel mogelijk om jouw huidige 4G databundel om te zetten naar een 3G databundel. Via My Youfone kun je alleen kiezen voor hogere 3G databundels maar ter compensatie wil ik deze handmatig omzetten naar 1500MB 3G en je gebruik laten maken van de bundelkorting zodat je uitkomt op 12,00 Euro per maand. Dit is momenteel het actietarief voor 250 min/SMS 2 jaar en 1500MB 3G zoals aangegeven op onze website.

Ik zal je een mail sturen met deze informatie, hierop kun je reageren en aangeven of je hiermee akkoord gaat.

Loes

Alle klachten die gemeld zijn door Robert Johannink