Klacht: 30 euro per belminuut

op 20 december 2012 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

In oktober 2008 twee abonnementen genomen om in noodgevallen bij ziekte bereikbaar te zijn.Door die ziekte -multiple sclerose- bleek mobieltjes te bedienen te moeilijk.We deden ze weg, na verbruik van zo’n 20 tikken en we dachten er niet aan op te zeggen. Rond de jaarwisseling 2010/2011 kregen we bericht dat de incasso van kosten mislukt was. We hebben toen de openstaande rekening betaald en alsnog opgezegd. Dan vermelden we altijd dat de incassomachtiging is ingetrokken.
Op die brief is op 21-2-2011 een mail gekomen dat die intrekking niet mogelijk was. Dat namen we voor kennisgeving aan: het was toch afgehandeld? In de zomer van 2012 krijgen we brieven, dat we binnen vijf dagen openstaande rekeningen moeten betalen. Series gesprekken met de klanten-“service” volgden. Als we niet konden bewijzen dat we hebben opgezegd, betekent dat dat we moeten betalen. Bij elke brief wordt 12,50 aan kosten in rekening gebracht met dreiging van incassobureaus.
We zijn zo murw, dat we op 22 oktober de geclaimde bedragen +2×12,50 betalen= 2x 75,02. De nieuwe brieven met opgevoerde eisen blijven binnenkomen:we moeten nog meer dan 80 euro bijbetalen.Om simpel van te worden.
Wij vinden-bij nader inzien- dat de mail van Simpel van 21 februari een bewijs is dat we indertijd hebben opgezegd.Een mededeling over de incasso hebben ze kennelijk gelezen, dus die van de opzegging ook.Die brief zal in hun archief zitten.
Simpel probeert van een invalide met weinig WAO 30 euro per belminuut binnen te halen en lijkt voor argumenten en zelfs verzoek om een coulance-regeling niet vatbaar.

Terugbetaling van het in 2012 onverschuldigd betaalde bedrag.

Heldere uiteenzetting op de website en in elke aanmaningsbrief hoe de regeling is met die 12,50 euro "kosten" zit en wanneer je definitief betaald hebt.

Verandering van procedures, zodat klanten niet 16 maanden niets horen en dan harde aanmaningen krijgen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 04 maart 2013 om 16:18 geantwoord

Bij Simpel kunt u alleen middels de automatische incasso betalen. Na een mislukte incasso wordt u per sms hiervan geïnformeerd, en wordt u verzocht de betaling handmatig over te maken. Wanneer de factuur niet voldaan wordt volgen er meerdere herinneringen per sms en brief. Staat de factuur dan nog open worden er herinneringskosten van 15 euro in rekening gebracht. Deze kosten lopen bij een betaalachterstand vervolgens verder op.
Op uw persoonlijke pagina op simpel.nl kunt u bovendien gratis alle factuurspecificaties, belspecificaties en uw betaalgeschiedenis inzien, en de facturen worden aan het einde van elke maand afgeschreven. Deze betalingsverplichting is de verantwoordelijkheid van de klant.
Van elke opzegging ontvangt u per email of schriftelijk een bevestiging.

Alle klachten die gemeld zijn door 1902PLJaninehendrikse