Klacht: 3 keer foute kast geleverd

op 03 augustus 2017 over Lil.nl in de categorie Internetshops - Meubels

Graag wil ik mijn ervaring met jullie webwinkel delen… ik ben in mijn hele leven nog nooit zo slecht geholpen. Werkelijk waar.

2 weken geleden bestelden wij bij jullie een kast voor onze dochter. Zij was bij haar vader en zou pas over een week thuis komen. We hadden dus tijd genoeg want jullie leveren al de volgende dag.

Dit klopte. De kast van 131 kilo werd de volgende dag geleverd en door mijn vriend omhoog getild. Mijn schoonvader was gekomen om hem in elkaar te zetten. Helaas bleek bij het uit de dozen halen dat jullie de verkeerde kast geleverd hadden.

Wij namen uiteraard contact op met lil.nl. De oude kast zou worden opgehaald, maar moest wel terug in de dozen en terug naar beneden worden gesjouwd. Dit lijkt een kleinigheidje maar is behoorlijk passen en meten. Wij zijn dik een uur bezig geweest en het kostte ons een rol tape om het weer goed stevig te verpakken. Jullie begrepen het ongemak. We kregen 30 euro korting.

De nieuwe kast zou zo spoedig mogelijk geleverd worden. Helaas werd dit pas donderdag. Inmiddels waren we dus een week verder en mijn dochter zou dat weekend thuis komen. Maar het was nog net op tijd. De nieuwe kast werd bezorgd.

Mijn schoonvader kwam vrijdag opnieuw om de kast in elkaar te zetten. Door mijn vriend wederom de kast naar boven gesjouwd, geopend, en jawel… het wat de juiste kast. Maar wat bleek, het was een kast vol beschadigingen. Ik heb jullie hier foto’s van gemaild en jullie begrepen onze frustratie. De kast was inderdaad niet ik orde. Wel moesten wij de kast wéér opnieuw ik de dozen doen. Dus opnieuw een rol tape en dik een uur zweten, waarna de kast van 131 kilo weer naar beneden gezeuld kon worden door mijn vriend.

De geboden oplossing was als volgt… wij kregen voor de geleden schade 70 euro korting in totaal, en de volgende kast zou door een chauffeur van jullie zelf bezorgd worden. Dus niet meer via post.nl. Ik vroeg of jullie wel even wilde controleren of de kast juist en in orde was. Dit zou de alleraardigste dame doorgeven.

Helaas kon de chauffeur alleen maandag en donderdag. Wij waren maandag middag niet thuis door de sleuteloverdracht van onze oude woning, en er kon geen zekerheid gegeven worden dat jullie in de ochtend zouden komen. Dus werd het pas donderdag. Inmiddels waren we dus al 2 weken, 2 rollen tape, en 262 kilo sjouwen verder.

Donderdag stond er een zeer vriendelijke meneer van jullie voor de deur. Hij kwam de kast ophalen en de nieuwe brengen. Maar deze meneer benoemde al snel dat hij bij ons in de gang 4 pakketten van de oude kast zag staan, en zelf maar 3 pakketten van de nieuwe kast bij zich had. Foutje… na checken bleek hij de 2 deurs versie bij zich te hebben, en wij hadden de 3 deurs versie besteld. De chauffeur duidelijk beschaamd nam de oude kast mee, en beloofde ons vandaag nog terug te komen. Mijn schoonvader kwam tegelijk met de chauffeur aan en was dus voor de derde keer voor niets gekomen.

Ik belde jullie opnieuw op. En kreeg te horen wat de nieuwe oplossing was. Er was namelijk geen 3 deurs versie meer beschikbaar. Dus gingen jullie kijken of de deuren van de beschadigde kast nog wel heel waren, en die zouden jullie dan samenstellen met een deel van een andere kast. Dit kon pas bekeken worden als de chauffeur met de beschadigde kast terug was.

Na een paar uur ben ik zelf weer gaan bellen. Ik kreeg te horen dat de deuren te erg beschadigd waren en dat ik dus opnieuw zou moeten wachten op de kast die ik bestelt had. Dit zou nog een week duren. Inmiddels dus 3 weken na de besteldatum. Ik vroeg wat de extra korting zou worden voor wederom de uitstel en de onwijze frustratie die ik heb. Hieraan werken jullie niet verder mee…. er word geen extra korting meer gegeven. Dit vonden jullie genoeg, en ook al komt er nu nog een week bij, als we dat niet zien zitten moeten we maar annuleren. Dit hebben we dan ook gedaan.

Dit is overigens precies wat de bedoeling was. Want door de vele fouten ging de korting jullie teveel kosten en was annuleren voor jullie goedkoper.

Dit verhaal spreekt voor zich. Er klopt bij jullie helemaal niets van en jullie nemen geen verantwoordelijkheid voor de fouten die jullie keer op keer maken. Een foutje kan gebeuren, uiteraard, maar 3 keer de verkeerde kast leveren is ronduit knap! Maar los het dan fatsoenlijk op.

Wanneer mij een fatsoenlijke oplossing geboden word voor de schade die ik geleden heb.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lil.nl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lil.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lil.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lil.nl

Heeft op 04 augustus 2017 om 12:11 geantwoord

Heeft op 04 augustus 2017 om 13:13 geantwoord

Dit is geen oplossing... er is absoluut geen passende oplossing geboden voor het 3 keer verkeerd leveren van de kast. Ik wil graag gebeld worden door een leidinggevende. De mevrouw die mij niet uit laat spreken, de hoorn erop gooit en mij beschuldigd van chantage wens ik niet langer te spreken.

Alle klachten die gemeld zijn door Lyckekoster@hotmail.com