Klacht: 2 keer klacht onterecht aangemerkt als opgelost

op 29 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Link naar originele klacht: https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id=656084
Link naar vervolgklacht: https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id=671870

Ik ben al sinds april bezig om een te veel in rekening gebracht bedrag terug te krijgen van UPS. Na veel getouwtrek, tijd, e-mails en frustratie kreeg ik in november eindelijk een e-mail van UPS (Nederland) waarin meerdere malen excuses werden aangeboden en mij werd toegezegd dat ik het geld terug zou krijgen gestort.

Het enige wat ik nog hoefde te doen is een e-mail sturen met daarin de tekst \\\”akkoord\\\”.

Drie keer raden wat er vervolgens gebeurde.

Sindsdien bleef het wekenlang stil en ook het geld ontving ik niet. Ik heb contact gezocht met UPS door weer een e-mail te sturen. Ik kreeg een respons uit UPS (UK) waarin mij werd verteld dat ik een zogenaamde \\\”letter of acceptance\\\” (\\\”LOA\\\”) moest sturen, dit was precies dezelfde opdracht die ik in de zomer ook al eerder had gekregen en wat gewoonweg niet klopt, dit is namelijk een uitwas van de ellendige interne procedures binnen UPS die niet van toepassing zijn op mijn probleem en die UPS intern in overleg tussen de UK en NL/BE op moet lossen, dit probleem mogen ze niet op mijn bordje leggen!

Vervolgens heb ik een nieuw klacht geopend op deze website bij klacht.nl. De respons van een anonieme UPS social media team-medewerker was dat de klacht wel was opgelost en dat ik die LOA moest opsturen, maar dit klopt dus niet en die LOA kan ik niet versturen want er is geen partij die die LOA gaat tekenen!!!!!!!!!!!!!!!!! (Hoeveel uitroeptekens zullen er nodig zijn om door te dringen tot de UPS-medewerkers?)

Hij/zij heeft vervolgens de status veranderd naar opgelost. Als hij/zij even de moeite had genomen de volledige historie te lezen en dan met name de e-mail van zijn/haar collega Yvonne Nolan (bijgesloten als bijlage bij de tweede klacht) had hij/zij niet zo\\\’n frustrerend antwoord hoeven sturen. Hieronder het bericht van Yvonne gekopieerd:

————————————
Response By Email ( Yvonne Nolan ) ( 11/15/2017 11:47 AM ) U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Geachte heer Spit,

Allereerst willen wij onze excuses aanbeiden voor de late reacties en het feit dat deze zaak sinds April loopt.
Een foutief bedrag is inderdaad van uw Paypal rekening afgeschreven (£94,75 i.p.v. £24,41). Deze bedrag zal nu door UPS Paypal GB teruggestort worden op uw Paypal rekening.

Wegens systeembeperkingen voor zendingen dat via Paypal betaald worden, is het helaas niet mogelijk om de ontvanger van de goederen te belasten. U heeft daarom nooit een factuur op uw vaste klantnummer ontvangen. De foutieve kosten zijn nog in GB gefactureerd.

Om de administratie recht te zetten zullen wij het juise tarief van £24,41 (omgerekend in €) factureren op uw vaste klantnummer 6298EE – zoals oorspronkelijk aangegeven tijdens het aanmaken van de zending. Vervolgens zal het verschil van £70,34 teruggestort worden op uw Paypal rekening.

Van u hebben wij alleen uw toestemming nodig om klantnummer … te factureren, aangezien het systeem dat niet anders zal toelaten. Een \\\”akkoord\\\” via e-mail is voldoende om dit te verwerken.

Nogmaals excuses en hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Kind regards, Met vriendelijke groet,

Yvonne
NL/BE Billing Department

——————————

Ik ben tevreden als ik het te veel betaalde bedrag terug ontvangen heb, plus daarbij bovenop een compensatie voor de tijd en frustratie die dit mij heeft gekost sinds april dit jaar. Excuses hoef ik niet meer, want het is al gebleken wat de excuses van UPS waard zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 29 december 2017 om 10:38 geantwoord

Goedemorgen,

U bent hierover al per email en via deze site meerdere keren over geinformeerd. Ook heeft u uitleg gekregen over wat er gedaan moet worden om dit zeer snel opgelost te krijgen. Deze uitleg heeft u via deze site en per email ontvangen.

Wij adviseren u dan ook de LOA door te sturen zodat dit issue opgelost kan worden.

Helaas is er geen enkele andere mogelijkheid om dit op een andere manier op te lossen.

UPS Social Media Team

Heeft op 29 december 2017 om 11:29 geantwoord

Dit is een leugen.

Ik heb precies gedaan wat er op deze site is aangegeven en wat Yvonne per email aan instructies heeft gestuurd. Vervolgens ben ik van de regen in de drup geraakt.

Die LOA is bedoeld voor andere kwesties dan deze. Dit is letterlijk wat er in de email van Yvonne staat: \"Wegens systeembeperkingen voor zendingen dat via Paypal betaald worden, is het helaas niet mogelijk om de ontvanger van de goederen te belasten.\"

Doordat het systeem van UPS beperkt is, heb ik nu een probleem.

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

5 maanden geleden - Dit is letterlijk wat er in de email van Yvonne van de facturatie-afdeling van UPS staat: “Van u hebben wij ALLEEN (!!!!!) uw toestemming nodig om klantnummer … te factureren, aangezien het systeem dat niet anders zal toelaten. Een “akkoord” via e-mail is voldoende om dit te verwerken.” (!!!!!) Dit is precies wat ik heb gedaan: ik heb dus volledig en direct de gegeven instructies opgevolgd. Uw medewerker liegt publiekelijk tegen mij. Onvoorstelbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Erikz150