Klacht: 2 jaarafrekeningen

op 26 april 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

ik heb vorig jaar 826euro terug gehad van oxxio en dit jaar kreeg ik een jaarafrekening van 653euro terug maar kreeg er ook 1 waar ik 1.168 moest betalen en heb vanmiddag een kwartier aan de lijn gehangen met 1 van de klantenservice en die kon mij niet vertellen waarom dat dit was.
Ze had het over een correctie maar dat lijkt me zeer sterk.
graag zou ik hier wat uitleg over willen.
gr W Mutsaards

wanneer dit opgelost is

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 28 april 2016 om 14:58 geantwoord

Beste William,

Hartelijk dank voor jouw bericht. Ik kan me voorstellen dat het onduidelijk is wanneer je twee afrekeningen tegelijkertijd ontvangt. Graag leg ik je uit wat hier de reden van is.

Zoals telefonisch reeds besproken, hebben wij de jaarnota van vorig jaar gecorrigeerd. Op de nieuwe nota, oftewel de correctienota vind je op pagina 1 van 4 ook een verwijzing naar de nota van vorig jaar. Waar we vorig jaar nog een bedrag van 826,49 euro aan je hebben uitgekeerd, is nu aan de recent doorgegeven standen zichtbaar dat dit een bedrag van 1479,73 euro moest zijn.

Als we kijken naar de meest recente verbruiksperiode, die van het afgelopen jaar, maken we eerst een nota waarop alleen het gasverbruik wordt berekend. Dit is de nota met het bedrag van onder de streep á 1528,43 euro. Hierop brengen we in mindering de nota waarin beide producten zijn verwerkt, het bedrag hierop is 360,26 euro. Het verschil tussen de twee laatstgenoemde bedragen, hebben wij geïncasseerd op 22 april.

Vooropgesteld verdient deze wijze van facturatie niet de schoonheidsprijs. Niet om de minste reden dat het voor jou op deze manier er niet duidelijker op wordt, dit is natuurlijk niet onze bedoeling. Hopelijk zorgt deze uitleg, naast het onlangs gevoerde telefonische contact, voor wat meer opheldering.

Groet,

Luciano