Klacht: 14 dagen bedenktijd

op 08 juli 2016 over Fiber Nederland in de categorie Alles-in-1

Op 2 juni heb ik een All-in-one pakket gekocht bij Fiber.nl. Nu heb ik op 23 juni de spullen geleverd gekregen van hen en heb na een week op de 30e heb ik geconstateerd dat het pakket niet aan mijn wensen voldoet, dus ik neem contact op met Fiber om te regelen dat ik mijn spullen terug kan sturen.
Fiber reageert daarop als volgt: meneer in het contract staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft, maar die gaan in op 2 juni. Ja, dat is mooi. De spullen werden pas op de 23e geleverd en ik had dus geen enkele mogelijkheid hun dienst te bekijken binnen de 14 dagen (die door hen gesteld zijn in hun algemene leveringsvoorwaarden)

Nu heb ik inmiddels wat huiswerk gedaan en heb uitgevonden dat het hier om een zogenaamde gemengde overeenkomst gaat. Een overeenkomst waarbij het gaat om een dienst i.c.m. een product (zonder het product kan ik de dienst niet gebruiken). [url]https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/bedenktijd-bij-overeenkomsten-op-afstand-en-overeenkomsten-die-buiten-de-winkel-gesloten-worden/[/url]
Daar staat in vermeld dat de bedenktijd pas ingaat als het product geleverd is. Op de 23e dus! De algemene voorwaarden van Fiber voldoen dus niet aan de wet.

Ik vind dat ik in mijn recht sta, maar Fiber houdt voet bij stuk. En zegt: getekend is getekend.

Ik ben tevreden als ik mijn spullen kostenloos kan terugsturen en een excuus omdat hun algemene voorwaarden niet aan de wet voldoen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiber Nederland

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fiber Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht josvanweert

2 maanden geleden - Klacht gegrond verklaard door de Geschillencommissie. De bedenktijd gaat dus pas in vanaf het moment dat je de spullen (router e.d.) geleverd krijgt.

Alle klachten die gemeld zijn door josvanweert