Klacht: Printerkop defect na installatie 123INKT cartridge

DHVDV op 14 juli 2021 over 123 Inkt in de categorie Internetshops - Kantoorartikelen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eind juni een bestelling gedaan voor onze HP officejet 8620 printer. Ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid in gebruik. Gezien een negatieve ervaring in het verleden met huismerk cartridges bestellen wij eigenlijk altijd de originele versies. Nu werden wij na bestelling teruggebeld door 123inkt. Enthousiaste kerel die graag wilde weten waarom wij voor originele versies gingen. Aangegeven slechte ervaringen te hebben met huismerk (kapotte printerkop). Wat als ik u de garantie geef dat bij een defect na gebruik huismerk wij de schade vergoeden? Voor mijn gevoel geen reden meer om het dan niet alsnog te proberen. Kreeg immers meer inkt voor dezelfde prijs.

Na vervanging van de originele zwarte cartridge door een huismerk versie kwam er na 1 dag ineens de melding dat de printerkop niet meer herkend werd. Direct geschakeld met 123inkt. Eerste vraag, hoe oud is de printer? Verbaasd over deze reactie wist ik al hoe laat het was. Allemaal mooie verkooppraatjes. De printermelding doorgestuurd, op verzoek de kop gereinigd, printer reset uitgevoerd en contact gehad met HP. Lang verhaal kort, printer wederom kapot door inzet cartridge. Of het nou aan de beveiliging van HP ligt of aan iets wat in de cartidge zit waardoor de kop niet meer goed werkt. Huismerk veroorzaakt aantoonbaar problemen en 123INKT neemt geen verantwoordelijkheid en verkoopt loze beloftes om over de rug van haar klanten geld te verdienen.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding kapotte printer of bijdrage

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar 123 Inkt over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door 123 Inkt in behandeling genomen

Bericht van 123 Inkt

3 jaren geleden - Goed dat je dit kenbaar maakt. Wij begrijpen dat dit geen prettige situatie is. Ook wij willen natuurlijk dat hier een oplossing voor komt. Om deze reden hebben we je gisteren een voorstel via de e-mail gedaan. We zien je reactie hierop graag tegemoet. Groetjes, Anouk van 123inkt

Reactie van de melder van de klacht DHVDV

3 jaren geleden - Hallo Anouk, Bedankt voor je reactie. Bijzonder maar fijn dat er nu wel naar een oplossing gezocht kan worden. Naar aanleiding van jullie mail is vandaag de printer opgestuurd.

Bericht van 123 Inkt

3 jaren geleden - Beste Dave, bedankt voor je reactie. Onze excuses dat deze oplossing je niet eerder aangeboden is. Fijn dat je de printer inmiddels is verstuurd voor een aanvullend onderzoek. Zodra onze technische dienst de printer heeft nagekeken ontvang je hier meer informatie over per e-mail. Groetjes, Sanne van 123inkt

Alle klachten die gemeld zijn door DHVDV