Klacht: 100 euro administratiekosten voor beslaglegging

op 26 april 2017 over ING in de categorie Banken

Net heb ik de ing gebeld voor de beslaglegging en heb ik gesproken met ene mevrouw Klijnstra, die zonder compassie en meeleven bot heeft gereageerd.

Een schuldeiser had beslag gelegt op mijn rekening bij de ING, maar doordat de beslag geen effect had,konden ze dit niet doen en heeft de ing een bedrag can 100 euro administratiekosten in rekening gebracht.

Wat een belachelijk hoog bedrag is dit en waarom moet ik hier überhaupt voor moet opdraaien? Ik wil hier uitleg over,
als ING gewoon 100 euro afschrijft van mijn rekening, open ik een rekening bij een andere bank! Dit is schandalig dit was mijn leefgeld en en waar ik mijn kosten mee betaal nu loop.ik achter en worden mijn problemen groter!

Dat dit opgelost word en dat ze de kosten maar bij de deurwaarder gaan verhalen!!! De deurwaarder zet de ing aan het werk dan moeten zij de kosten betalen niet ik! En dat ik mijn 100 euro terug krijg met spoed!!!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 april 2017 om 15:33 geantwoord

Goedemiddag H. Kohlen,

Spijtig om te horen dat het telefooncontact met mijn collega anders is verlopen dan gewenst. Ik kan me voorstellen dat u van deze kosten bent geschrokken. Ik moet u alleen wel teleurstellen, de kosten ivm het beslag kunnen wij niet terugstorten op uw rekening.

Wij brengen voor de procedure van beslaglegging in elk geval €100 in rekening, ongeacht of er wel of geen tegoed is aangetroffen. Het verwerken van het beslag is namelijk een complex en arbeidsintensief proces.

Meer informatie over beslaglegging lees je via deze link: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/beslaglegging/index.html

Groeten,
Sabrina