Klacht: 1 maand opzegtermijn is jaar betalen!

op 14 januari 2014 over Yourhosting in de categorie Websites - Building en Hosting

Ik heb vorig jaar december een hostingpakket aangeschaft en voor een jaar vooruit betaald. Begin oktober kreeg ik een email dat het in december verlengd zou moeten worden. Ergens. En 10 oktober kreeg ik de factuur per email.

Ik ben gewend via andere hostingpartijen vooruit te betalen voor een dienst, en als je niet betaalt, je de dienst niet krijgt. Gezien ik herinneringen kreeg van de factuur ben ik op de website gaan kijken van de aanbieder, waar bleek dat ik mij moest afmelden voor de dienst, wat ik op 27 december ook officieel via de website van de aanbieder heb gedaan. Ik las op de website dat ik een opzegtermijn van 1 maand had, en vond het niet erg een maand extra, voor de maand januari te moeten betalen.

Nu heb ik een factuur en aanmalingkosten.

In de emails van your hosting staat niet dat de dienst wordt verlengd voor een jaar als er vanuit de klant geen actie wordt ondernomen vóór de datum van afloop van de contractsperiode. De datum van afloop van de contractsperiode staat ook niet vermeld in de emails. Ik had moeten weten dat ik maar 20 dagen de tijd kreeg om op te zeggen…ondanks dit nergens in de emails staat.

Er wordt niet benoemd dat een opzegging na die onbekende datum “geen invloed heeft op de jaarfactuur”.

Mij wordt dus nu verplicht, ondanks ik mij heb opgezegd na het eerste contractstermijn van een jaar, het gehele 2e jaar vooruit te betalen voor dezelfde dienst. Dat terwijl er sprake is van 1 maand opzegtermijn.

Ik begrijp dit niet. Wat heb ik aan een maand opzegtermijn als ik verplicht heel het jaar moet betalen? Ik meld mij netjes volgens hun eisen via mijn account af voor de dienst, en krijg alsnog problemen.

Yourhosting zou met overzichtelijke, transparante externe communicatie veel beter af zijn, maar kiezen ervoor om te communiceren via facturen en onduidelijke emails.

Ik wil een maand betalen, tussen 1 dec, 1 jan. Geen jaar!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yourhosting over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Yourhosting in behandeling genomen

Bericht van Yourhosting

3 jaren geleden - Goedemorgen, Ik begrijp dat u klacht heeft over de opzeg procedure van Yourhosting. Ik kan uit de opgegeven informatie geen account gegevens achterhalen. Graag verneem ik per reactie een klantnummer van u. Wij nemen uw melding dan in behandeling en komen er zo snel mogelijk op terug. Met vriendelijke groet, Wouter van Gelder

Reactie van de melder van de klacht zomba

3 jaren geleden - Beste Wouter, Dit is inderdaad het geval, niet alleen de procedure van opzeggen, maar vooral ook de procedure van de communicatie over verlenging/opzegging richting de klant. Als de communicatie richting mij helder was, zat ik niet in deze situatie. Mij was namelijk via de automatische emails niet gecommuniceerd dat ik voor een specifieke datum moest opzeggen. De klacht over de procedure qua opzegging gaat over de verwarring die er is ontstaan door op de website "1 maand opzegtermijn" te plaatsen, gezien deze bij mij verwachtingen hanteert die kennelijk niet overeenkomt met hoe u het interpreteert, namelijk 1 maand opzegtermijn is 1 maandtarief betalen. De gegevens uit de factuur en de e-mailconversatie: Klantnummer: 22544542 Factuurnummer: 908201 Mail: 17527181 Ik hoor het graag hoe ik de "1 maand opzegtermijn" had moeten interpreteren, dergelijke situaties als dit voorkom ik liever. Met vriendelijke groet,

Bericht van Yourhosting

3 jaren geleden - Goedemorgen, Ten eerste mijn excuses voor de lange wacht tijd. Ik heb uw klacht behandeld per e-mail. Als u nog vragen heeft verneem ik het graag. Met vriendelijke groet, Wouter

Yourhosting

Heeft op 17 februari 2014 om 10:18 geantwoord

Per e-mail op de hoogte gesteld op 29-01-2014 over de opzeg procedure.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Yourhosting een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door zomba