Klacht: Zwaar teleurgestelde oma en kleinzoon!

op 08 augustus 2017 over Efteling in de categorie Attractiepark

Ik wil graag een klacht indienen. Vanmiddag stond ik met mijn kleinzoon bij de gastenservice van de Efteling om een nieuw abonnement voor hem af te sluiten. Ikzelf heb er al een en zo zouden we samen een gezellige dag hebben. Helaas kon dat niet omdat hij eerder bij zijn moeder op het abonnement heeft gestaan en zij een achterstand in de betaling heeft. Ik wilde deze betaling meteen verrekenen maar dat kon ook niet want het was inmiddels in handen van een incassobureau. Ik snap dat mijn dochter in gebreke is gebleven en dit goed moet oplossen en dus niet eerder een nieuw abonnement kan afsluiten. Maar waarom moet mijn kleinzoon van 7 hier de dupe van worden. Hij kan toch niet verantwoordelijk worden gehouden. Ik gaf aan dat ik toch garant sta voor dit nieuwe abonnement en de betalingen. Ik wil eventueel meteen voor het hele jaar betalen. Maar hun antwoord was; beleid is beleid. Verder kon de medewerker niets doen, hij had ook weinig inlevingsvermogen en zeker geen oog voor de teleurstelling van mijn kleinzoon. Het enige wat ik nog kon doen was een klacht indienen. Nu woon ik toevallig niet zo ver weg maar wat nu als we 2 uur onderweg waren geweest en we op deze manier weggestuurd werden. Een hele slechte zaak. Als familiepark waar kinderen de hoofdgasten zijn, moeten kinderen toch nooit de gevolgen van volwassenen dragen. Inmiddels is alles met het incassobureau afgehandeld en het dossier is gesloten. De betaling is overgemaakt naar de Efteling. Maar als ik bel om van te voren te vragen of ik nu wel een nieuw abonnement kan aanvragen, krijg ik te horen dat het nog 3 weken kan duren. Waarom dat zo lang moet duren, in een tijd waarin betalingen dezelfde dag al op de rekening staan, kan niemand mij uitleggen. Het is gewoon beleid.
Nu moet mijn kleinzoon nog 3 weken wachten en dan is dus zijn vakantie afgelopen, om alsnog een abonnement te mogen aanvragen. Ik heb zelf ook niets aan mijn abonnement, want het is niet echt gezellig in mijn eentje. Wat een teleurstelling! Ik heb altijd zo’n hoge verwachting van de Efteling gehad maar hier slaan ze de plank echt mis! Welke risico lopen zij nu in deze situatie. Ik werk zelf bij de bank en die willen altijd dat er een 9+ beleving voor kanten is. Als tussenpersoon voor een verzekeringsmaatschappij geven we mensen altijd een herkansing als er iets mis is gelopen. Efteling waar is het meedenken om te zien waarin je klanten tegemoet kunt komen. Waar is de flexibiliteit om buiten de standaardregels te denken. Waar is jullie inleving voor de situatie van een kind van 7!

Ik zou tevreden zijn al we per direct een abonnement kunnen krijgen en op zijn minst excuses voor deze manier van doen. Ik ben niet uit op allerlei voordeeltjes en coulance regelingen. Ik wil gewoon gerechtigheid voor mijn kleinzoon.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door FleurRanoe