Klacht: Zoveel moeite voor een declaratie..

op 28 maart 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds Februari ben ik officieel klant van de NS nadat ik mijn Voordeelurenabonnement heb aangevraagd en betaald. De datum van ingang van het abonnement was inmiddels 2 weken verstreken en nog had ik mijn Kortingskaart niet ontvangen. Bellen (0,10 euro p.m.) en brieven schrijven bleek noodzakelijk om een tijdelijke kortingskaart toegestuurd te krijgen. Maar de extra kosten die ik gemaakt heb door het niet kunnen gebruiken van de korting, ondanks dat de ingangsdatum van de kortingskaart wel al ingegaan was, konden niet worden gedeclareerd. Je wordt klant en loopt gelijk tegen problemen en extra kosten aan. Geen goed begin…

Ik reis vaak tussen Amsterdam en Maastricht, dus dan is zo een kortingskaart natuurlijk erg aantrekkelijk zou je denken.

Omdat ik zowel mijn tijdelijke als mijn originele kortingskaart nog niet had ontvangen, werd mij op het CS in Amsterdam aangeraden zonder korting te reizen en de extra kosten naderhand bij de NS te declareren. Een keuze had ik hier niet, dus advies maar opgevolgd.
Inmiddels terug in Amsterdam na een hoop overlast: vertraging door een ongeluk, omreizen, volle wagons (tevens de 1e klasse waar ik een kaartje voor had betaald!) en 2,5 uur extra reistijd. De volgende dag heb ik gebeld met de klantenservice (0,10 euro p.m.) voor de declaratie, maar dit moest allemaal schriftelijk. Dit kan niet telefonisch en ook niet online, dus dan maar een brief. Een keuze had ik niet, dus advies maar opgevolgd.
Ik heb alle informatie die volgens te telefonische klantenservice (0,10 euro p.m.) nodig was bijgesloten, inclusief de originele treinkaartjes, en op de bus gedaan. Zo, eindelijk is alles geregeld!?
Een week later krijg ik een brief van de “Operationeel Manager Klantenservice” Rob Sluijsmans. Ik citeer: “U vraagt ons om terugbetaling. Aan uw verzoek kan ik helaas niet voldoen omdat er onvoldoende gegevens bekend zijn. Zo heeft u ons niet laten weten hoe lang de vertraging heeft geduurt”. Los van alle spelfouten van deze hoge pief is het natuurlijk belachelijk om zo een brief te sturen naar een nieuwe klant die in korte tijd zoveel moeite heeft gedaan om zijn centjes terug te krijgen en al tegen zoveel problemen en extra kosten is aangelopen.

Kortom: Een nieuwe klant met een hoop problemen, extra kosten en moeite. Wat doet de NS? Helemaal niks!! Nu moet ik wederom een brief schrijven en waarschijnlijk heb ik er niks aan..

NS, onthoudt die naam!

NS veroorzaakt problemen (althans de NS is verantwoordelijk) en ik moet het zelf oplossen. Dat is al erg vervelend, maar als de NS zelf niet meewerkt wordt het een nog moeilijker verhaal. Misschien kan de NS (in dit geval) mij eens contacteren met een oplossing? Ik zou graag mijn geld terug willen hebben, ook ik heb last van de crisis!

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van NS

7 jaren geleden - Klant heeft de kaart inmiddels van Klantenservice OV-chipkaart ontvangen. De claim volgens de regeling Geld Terug Bij Vertraging was niet voorzien van de nodige informatie. Als de klant dit doorgeeft, handelen wij de claim alsnog af.

NS

Heeft op 29 maart 2013 om 10:11 geantwoord

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Bdvolkers