Klacht: Zorgverzekering Premie misleidend

Kikker65 op 20 februari 2021 over UnitedConsumers in de categorie Websites - Korting, voordeeltjes en aanbiedingen

Via de website van United Consumers heb ik mijn zorgverzekering voor 2021 berekend, en in december 2020 afgesloten. Echter tot mijn verbazing werd in januari een veel hoger bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Dit kwam volgens hen omdat ze met een soort ‘spaarsysteem’ werken. Het geld dat ze dus deden voordoen als korting, wordt omgezet naar een of ander spaarsysteem, erg misleidend!
Na te hebben gebeld en geklaagd dat ik daar niet voor had getekend, zouden ze dit omzetten.
Tot mijn grote verbazing (en woede..) werd eind januari een nóg hoger bedrag van mijn rekening afgeschreven!! Toen ik naar de nieuwe polis keek, stond er zomaar ineens een extra tandverzekering bij bedacht.

Ik ben pas tevreden als ik het maandbedrag voor mijn zorgverzekering betaal waarvoor ik in eerste instantie heb getekend, anders was ik never nooit naar deze partij overgestapt. Ik ben niet gediend van 'bonus spaarsystemen', helemaal niet als dit niet direct wordt vermeld bij het afsluiten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UnitedConsumers over deze klacht.

Bericht van UnitedConsumers

1 jaar geleden - Beste Marianka, Wij vinden het vervelend om te horen dat onze werkwijze voor u niet geheel duidelijk was tijdens het aanmelden. Het klopt dat u de volledige premie aan VGZ betaalt, zij zijn namelijk de zorgverzekeraar. Van ons ontvangt u maandelijks de korting in uw bespaartegoed. Uw opgebouwde korting kunt u op elk gewenst moment laten uitbetalen op uw bankrekening. In onze administratie zien wij dat wij u reeds op 28-01-2021 uitleg hebben gegeven hierover. Tijdens het telefoongesprek hebben wij aan u aangeboden om uw polis over te zetten naar ons directe korting collectief. Op deze manier wordt de korting direct in mindering gebracht op uw polis en betaalt u het afgesproken bedrag inclusief de korting. Eind februari zal door VGZ de premieberekening plaatsvinden. Indien wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn vernemen wij het graag van u. Met vriendelijke groet, Nienke UnitedConsumers

Reactie van de melder van de klacht Kikker65

1 jaar geleden - Beste UnitedConsumers, Vandaag ontving ik van VGZ een nieuwe polis, dit keer staat alles er correct op. Dank!

Alle klachten die gemeld zijn door Kikker65