Klacht: zo maar zonder toestemming geld van onze rekening af gehaalt terwijl wij nadrukkelijk hadden aan gegeven niet met hun in zee wilde en toch doen dus betaalde aan twee energieleveranciers gebelt en totaal geen excuus .

op 18 december 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

diefstal

een excuus voor gelden leed en werk wat het allemaal kost

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 21 december 2017 om 12:14 geantwoord

Beste mevrouw Bresser,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Op 20 november 2017 ontvingen wij via een extern verkoopkantoor uw aanmelding voor een 5-jarig energiecontract.

Ter bevestigen van uw aanmelding ontving u van NLE twee e-mails op 22 november 2017. In de tweede e-mail wordt het energiecontract verzonden, u heeft vanaf dat moment twee weken de tijd om uw aanmelding kosteloos te annuleren. Wanneer u dit niet doet binnen de gestelde termijn, komt de overeenkomst tot stand.

Het is echter voor NLE niet mogelijk om rekening te houden met uw vakantie. Wij zijn hiervan immers niet op de hoogte. Wij mogen ervan uitgaan dat u onze correspondentie tijdig leest en indien nodig, hierop actie onderneemt.

NLE incasseert het eerste termijnbedrag voorafgaand de levering. Hierover ontving u een e-mail op 11 november 2017. Ook op deze e-mail reageerde u niet.

U nam op 15 november 2017 telefonisch contact met onze Klantenservice op, nadat u had gezien dat er een automatische incasso zou plaatsvinden. Uw stelling dat dit zonder uw toestemming NLE een automatische incasso uitvoerde, is echter volstrekt onjuist. U deed immers een aanmelding bij NLE, deze overeenkomst kwam tot stand. Eén van de voorwaarden van deze overeenkomst is dat u het eerste termijnbedrag voldoet voor de start van de levering. Er is dan ook geen sprake van diefstal.

Uit onze gegevens blijkt dat uw energiecontract bij NLE op de juiste manier tot stand kwam. Wij hebben echter geheel onverplicht en uit coulance uw aanmelding geannuleerd. U ontving hiervan een bevestiging per e-mail.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door gaby Bresser