Klacht: teveel knoesten in een grijs visgraat tafel, de knoesten zijn donkerbruin

diny reijs op 30 mei 2024 over Zitmaxx Wonen in de categorie Meubelwinkels

8 maanden geleden een visgraat tafel gekocht zat er een gescheurd knoest in , eerst een reparateur geweest slecht gemaakt ,ik zou een nieuw tafelblad krijgen , vandaag 30MEI gekregen na 8 maanden , mijn tafel is grijs visgraat , in het blad zaten 4 knoesten donkerbruin, heel lelijk direct gebeld en als oplossing boden ze 750 euro terug van een tafel van 1500 euro. als antwoordt in alle tafels zitten knoesten. in de winkel heel correct maar , bij gebreken geen respons of service .
deze eethoek kost in totaliteit 3500 euro. met 6 stoelen in een woord schandalig.
met VG GM REIJS.

een nieuw tafelblad in grijs visgraat waar geen bruine knoesten in zitten, of mijn geld terug van de tafel.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Zitmaxx Wonen over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Zitmaxx Wonen in behandeling genomen

Bericht van Zitmaxx Wonen

2 weken geleden - Beste Diny Reijs, bedankt voor je ervaring en wat vervelend dat er knoesten in de tafel zitten! Zoals telefonisch gemeld zijn knoesten een eigenschap van het hout en is het helaas niet mogelijk om deze aan te passen of te verwijderen. Deze natuurlijke eigenschappen zijn inherent aan een natuurlijk materiaal en zoals je wellicht begrijpt hebben wij geen invloed op hoe een boom groeit. Juist deze eigenschappen maken ieder meubel uniek. We hebben je ook foto's gestuurd van het showmodel waarin tientallen knoesten zitten. Dat de eethoek €3500,- kost zegt natuurlijk ook niet dat er dan geen natuurlijke eigenschappen in zullen zitten. Of je nu een tafel van €250,- koop of van €5000,- ; de eigenschappen van de natuur zullen hetzelfde blijven. Er is in feite dan ook niets mis met de tafel en deze is zoals deze hoort te zijn. Wellicht is de keuze voor massief hout niet de juiste geweest als deze eigenschappen niet gewenst waren. Op basis van deze informatie zijn wij er dan ook van overtuigd dat er een prima tafel staat die is zoals deze hoort te zijn.

Reactie van de melder van de klacht diny reijs

2 weken geleden - De tafel van u is bruin visgraat. Van mij grijs dan valt minder op bij grijs zijn het net vlekken, en de oplossing een bedrag van 750 euro voor een tafel van 1495 na is schandalig

Zitmaxx Wonen

Heeft op 30 mei 2024 om 12:50 geantwoord

Goedemiddag,

Zoals aangegeven betreffen dit eigenschappen en zijn deze niet aan te passen. Knoesten zijn inherent aan het houten materiaal en de groei van een boom. Wij betreuren het dat u het aanbod niet redelijk vindt, echter gezien het feit dat er sprake is van een eigenschap en dat er niets mis is met het blad, kunnen wij dit helaas niet veranderen.
Mocht u hier niet mee akkoord gaan dan zou u dit probleem eens aan kunnen kaarten bij de hiervoor bestemde instanties zoals bijvoorbeeld De Gechillencommissie of UitgesprokenZaak. Dit betreffen onafhankelijke instanties die de tafel zullen controleren en zullen bekijken of er sprake is van een fout. Hier zullen zij een voor beide partijen bindende uitspraak in aanbieden.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zitmaxx Wonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

diny reijs

Heeft op 30 mei 2024 om 12:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Knoesten in een grijs tafelblad zijn net vlekken bij bruin hout zie je het bijna niet

Alle klachten die gemeld zijn door diny reijs