Klacht: Zoek raken van mijn schriftelijke opzegging en geen restitutie van abonnementen

jan. marita .janssen op 02 februari 2013 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Op 15 oktober 2012 ben ik overgestapt van provider (internet,
TV en telefoon) Ziggo naar KPN. Dit in verband met glasvezel-
aansluiting in mijn pand. Per gelijke datum heb ik mijn aansluitingen bij ZiGGO schriftelijk opgezegd middels een door de KPN aan mij verstrekte kaart. Op 16 okt. ontving ik een brief van ZIGGO waarin mededeling werd gedaan van opzegging telefoon. Ik dacht: “De rest komt nog wel” Temeer daar mij werd medegedeeld dat de financiële afwikkeling enige tijd op zich op zich zou laten wachten.
Daarna werden er over november € 68,78 en december €29,16
van mijn bankrekening afgeschreven, hetgeen mij niet is opgevallen omdat ik niet regelmatig mijn bankafschrijvingen controleer. In Januari 2013 viel mij dat wel op, € 51,96.
Dit bedrag heb ik meteen gestorneerd en heb via internet een bericht naar ZIGGO gestuurd met de mededeling, dat ik dit laatste bedrag heb laten storneren en mijn automatische afschrijving heb beeindigd. Tevens verzocht ik hen onmiddellijk te stoppen met rekeningen te sturen en het teveel betaalde aan mij terug te betalen. Een paar dagen
later kreeg ik een telefoontje van de directeur klantenservice met de mededeling, dat zij geen afmelding van mij hadden ontvangen, die zou wel bij de posterijen verloren zijn geraakt, volgens haar. Zij zou echter per onmiddellijke ingang (9 januari 2013) de aansluitingen stopzetten en mij eind januari een gecorrigeerde rekening sturen. Daarop heb ik een brief gestuurd aan de hoogddirectie waarin ik mijn ongenoegen mededeelde en nogmaals om restitutie verzocht. Op 17 jan. kreeg ik een brief terug dat zij daar niet op in zouden gaan. Intussen had ik op ca. 3 jan. een nota over januari met brief ontvangen (nota gedateerd 1 jan.2013 met vervaldatum op
27 december 2012 waarop ik niet verder heb gereageerd, omdat er een rectivicatie zou volgen op eind jan.
Eind januari ontving ik deze nota met de volgende inhoud:
Factuur met vervaldatum 27-12-2012 € 51,96
Aanpassing factuur €-38,55
Aanpassinf fact.i.v.m. aanmaningskosten € 12,50
Totaal € 25,91

Om verdere trammelant te voorkomen heb ik deze nota inmid-
dels betaald onder protest en onder voorbehoud van alle rechten.

Ik weet niet of U hieraan iets kunt doen, maar ik wil U
op zijn minst op de hoogte brengen van de practijken van ZIGGO. Ik vrees dat zij de zaak bewust boycotten omdat ZIGGO
door de invoering van glasvezel veel klanten verliest.
Ik zal wel niet de enige zijn die op een dergelijke manier is
behandeld.
Het liefst zou ik natuurlijk hebben dat ZIGGO alle bedragen waarop zij geen recht hebben terugbetaald en dat deze practijken aan de kaak worden gesteld.

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door