Klacht: Ziggo weigert mijn aansluiting actief te maken waardoor ik mijn abonnement niet kan verhuizen

op 08 januari 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht. Op 28 december zijn wij verhuisd. Ik heb 6 weken geleden gebeld met ziggo omdat ik mijn verhuizing niet online kon door geven. Er werd toen aangeven dat er nog het e.e.a. geregeld zou moeten worden voor de aansluiting en dat dit binnen een paar dagen geregeld zou zijn. Op 27 december, heb ik nog steeds niets gehoord dus opnieuw gebeld met Ziggo. Toen bleek hier niets mee gedaan te zijn. Vervolgens kreeg ik te horen dat er geen kabel aangelegd zou zijn naar mijn woning en dat dit de schuld van mijn aannemer was. Echter er is wel een kabelaansluiting aanwezig die tot in de meterkast ligt met een wit kastje met een sticker van Ziggo hierop. Daarnaast heb ik de groene kabel van die mijn woning in gaat, ook in de grond zien liggen toen alles nog open lag. Na een discussie hierover werd ik uiteindelijk doorverbonden en begon dit gesprek opnieuw en daarna nog een keer waarna ik werd doorverbonden met de ‘build afdeling’ van ziggo. Hier werd mij bevestigd dat er wel een kabel en aansluiting in mijn woning aanwezig zijn, maar er was nog één administratieve handeling van de aannemer van ziggo nodig om de aansluiting actief te maken. Helaas kon deze mevrouw mij hier ook niet mee helpen, dat moest de klantenservice doen. Ze gaf aan dat ik de klantenservice opnieuw moest bellen en dat zij een case moesten openen met een ‘wacht op gereed melding’ o.i.d. Dit heb ik gedaan maar ook dit kostte veel moeite want er zou wederom geen kabel liggen. Vervolgens word ik na een week gebeld door een medewerker die de case in behandeling had, dat ze niks kon doen omdat er geen kabel naar mijn woning zou liggen en ik moest van haar de build afdeling van ziggo bellen hierover. Ik heb aangegeven dat ik het behoorlijk zat ben en ook boos ben omdat ik steeds de zelfde gesprekken met iedereen bij ziggo voer en de build afdeling al gebeld heb etc maar dat niemand mijn lijkt te willen helpen bij Ziggo ondanks dat ik al 12 jaar klant ben. Ik heb aangegeven dat ze zelf deze afdeling maar moest bellen en dat ik verwacht dat ziggo nu eens met een oplossing zou komen maar dat ging ze niet doen. En als ik dat niet zelf wilde doen dan hield het daar op, ze ging in ieder geval niks meer voor mij doen. Wat een flut service voor trouwe klanten bij ziggo. Her wordt onbeschoft behandeld, ze doen niks voor je maar ondertussen wel gewoon mijn abonnementskosten blijven afschrijven.

Ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand bij Ziggo de
verantwoordelijkheid hiervoor neemt en zorgt dat die administratieve handeling gedaan wordt zodat mijn verhuizing geregeld kan worden, want ik betaal nu voor een abonnement op een adres waar ik niet meer woon en waar geen gebruik van kan maken op mijn nieuwe adres.

Alle klachten die gemeld zijn door GroeneKabel