Klacht: Ziggo weigert mij mijn eigen gegevens mede op grond van de privacy

Cowalley op 07 januari 2017 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb voor mijn 2e TV van iemand een CI+ module overgenomen, met smartcard van Ziggo. Even bellen met Ziggo om de card te activeren…. Dat weigeren ze. Dat doen ze niet meer. Als ik op een tweede TV wil kijken, moet ik bij Zggo een CI+ module huren, plus smartcard. Iets huren dat ik al in huis heb……

Maar dan komt de dame met de oplossing: ik ben een oude Ziggo klant (klopt, al sinds 1999), en dan kan ze mij alsnog een extra CI+ module aanbieden, maar dan gaat mijn abonnement wel naar €24,95 per maand (is nu € 18,70).

Een smartcard kan wel worden vervangen als ie kapot is, maar een tweede wordt niet geactiveerd. Ze ziet in haar systeem dat ik op mijn abonnement 2 smartcards heb geregistreerd. Dat verbaast me, want ik heb maar 1 TV gehad tot nu toe. Als ik haar vraag om welke nummers het gaat, weigert ze om die door te geven (omdat ik dan de smartcard die ik niet meer heb kan laten vervangen door een nieuwe denk ik???) . Nota bene met een beroep op de privacywetgeving (!)
Dit is the limit. Privacywetgeving is bedoeld om mijn gegevens te beschermen tegen derden. Maar Ziggo presteert het om met een beroep op de privacywetgeving mij mijn eigen gegevens te onthouden.

Ik ben altijd een trouwe klant geweest, en heb mijns inziens op grond van mijn abonnement recht om met meer dan 1 TV naar de Ziggo beelden te kijken. Dat maakt dit bedrijf nu onmogelijk door te weigeren een smartcard te activeren en/of mij mede te delen welk nummer de tweede smartcard heeft die kennelijk op mijn naam geregistreerd staat.

Daar gaan je trouwe klanten Ziggo! Ik was over het pakket tevreden, en wilde nooit aan een alles in 1 pakket bij mijn internetprovider. Maar ik heb nu geen keus. Dit accepteer ik niet. En de manier waarop……. een telefooncursus kan geen kwaad daar.

Gewenste Oplossing:

Als Ziggo een extra smartcard activeert. Kennelijk staan er 2 smartcards op mijn naam geregistreerd waarvan ik er nog maar 1 in mijn bezit heb. Kleine moeite om de smartcard die ik nu van iemand heb overgenomen op mijn abonnement te activeren in plaats van die tweede geregistreerde smartcard die ik niet meer heb.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door