Klacht: Niet werkende Horizon bx ZIGGO

op 17 oktober 2015 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Tijdens een vraag over een ander onderwerp werd me door de medewerker een Horizon media box geadviseerd. Dit ging al niet op de gewenste eerlijke manier maar dit werd naderhand door een andere medewerker hersteld.
Horizon Media box ontvangen. Op 3 oktober begonnen met de installatie samen met mijn zoon. Al meteen kwam de melding “Fan alarm” wat dus inhoud dat de fan niet draait en het apparaat te warm kan worden. Even “aangeduwd” en hij liep weer. Na enkele minuten weer hetzelfde probleem. Ziggo bellen.
Voordat het probleem aan de andere kant van de lijn duidelijk was, was er al heel wat tijd vergaan. Kwam die medewerkster met het lumineuze idee dat ik de horizon box eens moest resetten. Lachen. Want dat lukt je echt niet om een ventilator te resetten.
Dan moest er een storingsmonteur langskomen. Aangegeven dat ik daar niet voor thuis ga blijven omdat mijn verlof me heilig is en ik heb een niet functionerend apparaat ontvangen wat ik mijn inziens ook gewoon kan terug sturen en dat zij dan een nieuwe opsturen. Na ellelange discussie werd me dus toegezegd dat ze mij een nieuwe zouden opsturen. Ik zou ook retourstickers ontvangen en dozen waarmee ik e.e.a. kon retourneren.
Retour materiaal mooi ontvangen. In de bevestigingsmail stond dat ons contract 13 oktober zou ingaan.
Op 13 oktober nog steeds geen nieuwe horizon box.
Dus maar weer eens bellen. ruim 2,5 uur later, jazeker 2,5 uur, kwam eruit dat iemand intern de order gecanceld had omdat dit op deze manier niet kon. 5 afdelingen gehad en regelmatig moeten terugbellen omdat de verbinding bij het doorverbinden verbroken werd. Tussendoor dan ook tot overmaat van ramp zo’n irritant muziekje.
Geen hond die dan eens in de telefoon kruipt en ons dan belt met de mededeling dat ik geen box krijg en dat er toch een monteur moet komen.
Had ikzelf niet gebeld dat had ik tot op heden nog zitten te wachten.
Dag erna weer gebeld en na 45 minuten dan maar akkoord gegaan met de komst van een monteur.
Deze is op vrijdag gekomen en heeft de media box meteen zonder veel gedoe omgewisseld. Alles bij elkaar toch nog 2 uur geduurd omdat de installatie niet wilde vlotten. Geen slecht woord over deze monteur want hij heeft alle moeite gedaan om de zaak te regelen.
Wie vergoed mij nu mijn verlofdag voor iets wat zeer zeker ook op een andere manier geregeld had kunnen worden.
Ik moet vrij nemen omdat zij een niet goed werkend apparaat leveren.
Kreeg wel ter compensatie van de mobiele belkosten van ruim 2 uur, 20 euro korting op mijn volgende factuur.
Nee ziggo is stoer en zal aan hun systeem niets veranderen. Klachten alleen via een contactformulier en niet telefonisch.
Hebben wel volgens hun zeggen een klacht aangemaakt maar of ik daar iets van te horen krijg betwijfel ik ten zeerste.
Belachelijke gang van zaken.
Ik heb het idee dat als medewerkers zeggen dat ze even met hun meerdere gaan overleggen ze gezellig met elkaar bij het koffieapparaat staan te keuvelen.
Sinds de fusie tussen ziggo en upc is het alleen nog maar kommer en kwel en wordt je niet goed te woord gestaan. Moeilijk verstaanbare medewerkers die ook alleen maar de telefoon kunnen aannemen en nakauwen wat men hun geleerd heeft.
Ben heel sterk aan het nadenken om niet te gaan overstappen naar een ander provider. Heb 14 werkdagen de tijd om op te zeggen. 13 oktober is ingangsdatum en dus heb ik volgens de medewerker op de afdeling opzeggingen tot 27 oktober de tijd. In mijn optiek zijn 14 werkdagen meer dan 14 dagen en kom ik niet op 27 oktober uit.
Intelligente opmerking van de medewerker: “als u weet dat u op zondag wilt opzeggen kunt u ook al op vrijdag bellen” .
Knappe koppen daar bij ziggo.

fatsoenlijke oplossing voor het moeten vrij nemen voor iets wat ik niet veroorzaakt heb.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Beckerse

4 jaren geleden - Nog steeds geen reactie. en tot overmaat van ramp werkt de horizon app ook niet. Weer bellen. Ruim 45 minuten geduurd. De medewerker wist niet waar het probleem zat totdat ik zelf maar eens aangaf wat misschien het probleem zou kunnen zijn. En zie daar dat was het. Ik stond nog steeds op de oude smartcard geregistreerd mar het omzetten gaat ca 5 werkdagen duren. En dat in deze moderne tijd. 5 werkdagen!!! belachelijk wat een service!!

Alle klachten die gemeld zijn door Beckerse