Klacht: Meer dan week geen internet en geen oplossing

op 06 oktober 2019 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Al een week geen internet en nog niets opgelost gaat waarschijnlijk (onnodig) 2 weken duren. Wat ik wil is per direct een monteur om dit op te lossen.

Vorige week is het internet plots uitgevallen. Een uur aan de telefoon met een medewerker.
Dan eerst mogelijke datum voor monteur na 4 dagen. Hiervoor vrij genomen. Monteur is 1,5 uur bezig geweest, ligt aan de (2 maanden oude) modem connectbox, moet nieuwe modem worden besteld.

Vrijdag na 3 dagen de modem ontvangen, doet het ook niet, weer een uur met medewerker aan de telefoon, kan het niet oplossen. Over 4 dagen kan er pas weer , alleen overdag, een monteur langskomen waarvoor wederom vrij voor moet worden genomen.

Wat ik onbegrijpelijk vind:
– is dat de (overigens wel aardige) monteur geen modems bij zich had. (er passen er wel een stuk of honderd in een auto) Waarschijnlijk is dat een beleid omdat het leveren van modems natuurlijk een andere afdeling betreft maar het gevolg is dat het daardoor onnodig lang duurt en ik zeker tot dinsdag en dan dus inmiddels 1,5 week zonder internet zit.

– Het Ziggo-model er echt lak aan heeft of je een week of langer zonder internet zit, niet rekening houdend met werkende mensen die onnodig veel vrij moeten nemen en of thuis werkende mensen die het echt nodig hebben

– Door de schaalgrootte en bureaucratisering er geen enkele mogelijkheid is om flexibel en klant gericht te acteren. Ja het inplannen van een monteur daar heeft de telefonische medewerker geen invloed op is een andere afdeling en de monteur kan geen modems leveren want ook dat is weer een andere afdeling. En heb je een klacht tja dan moet je ook weer naar een andere afdeling. Het spreekwoordelijk loket zijn hier heel veel hele grote afdelingen.

– Dit volledig voorbij gaat aan goede klantenservice. Welke goed betaalde managers klantenservice in welke afdeling zit dit te bedenken bij Ziggo? en de slecht betaalde afdeling telefonische Support en afdeling Monteurs mogen de klappen opvangen.

Ziggo is Synomien voor bureaucratie lees maar de letterlijke vertaling van de uitvinder van dit woord Max Weber (tussen haakje is kleine aanvulling ;-))

Bureaucratie (lees Ziggo) is een organisatiestructuur (die zo groot mogelijk wil worden met zoveel mogelijk winst en) die zich kenmerkt door veel regels, gestandaardiseerde processen, procedures en voorschriften, nauwgezette taakverdeling en verantwoordelijkheid, duidelijke hiërarchie en zakelijke, bijna onpersoonlijke interacties tussen medewerkers.

Ben benieuwd of de afdeling Ziggo KLachtenafhandeling hier wat mee kan maar ik heb ijdele hoop vrees ik.

Per direct een monteur langs komt om dit op te lossen.

En Ziggo s.v.p niet in reactie beginnen met zin; Wat vervelend voor je..of ik begrijp dat dit heel vervelend voor je is etc.. daar ben ik een beetje allergisch voor. Dat is zo erg 2010, inmiddels prikt een gemiddelde consument wel door dat script heen. Gewoon persoonlijk het probleem direct oplossen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rayman71