Klacht: Zeer trage laptop, verkeerde informatie door verkoper!

op 01 februari 2018 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Een aantal weken geleden ben ik met mijn vader naar de BCC winkel in ‘s-Hertogenbosch gegaan omdat mijn vader een nieuwe laptop nodig had. Eenmaal aangekomen in de winkel werden we ontvangen door een vriendelijke medewerker. Ik heb uitgelegd dat we op zoek waren naar een laptop om:
– Te internetten
– Eens per week een factuur maken
Met bovenstaand wordt duidelijk dat deze laptop als huis, tuin en keukenlaptop wordt gebruikt en we hier dus niet:
– Spellen op spelen
– (grote) Bestanden downloaden
– Films kijken etc.

Volgens de verkoper zou de Acer Aspire ES1-732-C4J2 daarmee de perfecte keuze zijn. Nu we eenmaal een aantal weken verder zijn, zijn we langzaamaan tot de conclusie gekomen dat deze laptop zélfs voor het simpel surfen op internet en het runnen van Microsoft Office Word, véél te langzaam is. De processor wordt vrijwel altijd tussen de 60-100% ingezet, waardoor zelfs internetpagina’s vrijwel niet te openen zijn.

In mijn ogen weet een verkoper die op de laptop-afdeling staat precies welke laptops wel en niet voldoen aan de eisen van de klant. Het zou dus logischerwijs ook bekend moeten zijn dat deze laptop dit absoluut niet is. Ik ben na het vinden van dit probleem uiteraard op google gaan zoeken naar reviews over deze laptop, en natuurlijk: niets dan negatieve reviews waarin kopers anderen waarschuwing voor deze vreselijk langzame laptop. In mijn ogen moet een bedrijf als BCC dit soort producten niet eens willen verkopen.

Vervanging van deze laptop voor een betere(inclusief bijbetaling indien nodig)

Een losse intern geheugenkaart die ik hier zelf eventueel in kan zetten.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 12 februari 2018 om 08:39 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door qeskens