Klacht: Zeer slechte service en nog steeds een kapot televisie.

op 14 december 2017 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Geachte,

Op 22 september 2017 hebben mijn vrouw en ik een Samsung UE55MU6120WXXN (hierna te noemen: televisie) gekocht bij de BCC in Hoogeveen.

Na aanschaf kwamen wij achter groene vlekken rechtsonder in het scherm van de televisie. De grote onhandige doos had ik de dag er voor in stukken gesneden voor het oud papier. De BCC Klantenservice wilde daarom niet mee werken aan vervanging van het product. De BCC in Hoogeveen heeft vervolgens contact opgenomen dat de televisie kon worden omgeruild. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Niets is minder waar.

Eenmaal thuis heb ik de televisie aan de muur opgehangen. Na een aantal weken zagen we een dode pixel in het scherm. Ik heb hierover contact opgenomen met BCC. Ik heb mijn ongenoegen geuit richting de medewerker. Dit was inmiddels de tweede televisie. Na twee televisies was de maat al vol, maar BCC moest een reparateur langs sturen. Ik heb hiervoor een dag vrij moeten nemen van het werk. De reparateur zou tussen 13.15 en 16.15 langs komen. Om 16.15 belde de reparateur dat het nog 20 minuten duurde voordat hij er zou zijn. Wederom teleurstellend omdat ik een hele dag thuis gebleven ben en er niet eerder gereageerd wordt. Afijn. Het scherm is vervangen. In het weekend televisie gekeken. Er zat wederom een groene vlek onder in het scherm.

Dus, de eerste televisie met groene vlekken in het scherm. De tweede televisie had een dode pixel en televisie nummer drie heeft wederom een groene vlek/waas rechtsonder in het scherm. Ik heb foto\’s gemaakt van de vlek en deze gestuurd naar de reparateur. De reparateur gaf aan dat het scherm wederom vervangen moet worden. Ik heb contact opgenomen met BCC:

De eerste medewerker gaf aan dat de televisie wederom gerepareerd moet worden. Ik heb aangegeven dat ik deze televisie niet meer hoef. De medewerker (Jermain) gaf aan dat ik ook zelf de televisie kapot heb kunnen maken daarom moet er iemand langs komen. Ik begrijp niet wat voor klantenservice dit is. Na een uitzichtloos dialoog afgesproken toch maar de televisie te laten repareren. Hiervoor is een melding gemaakt. Mijn vrouw heeft dezelfde middag contact op genomen en heeft gesproken met een medewerker van BCC (Arsu). Deze mevrouw beloofde te kijken naar een andere oplossing en ons terug te bellen. Eindelijk iemand die actief het probleem wil oplossen. Helaas. De reparateur neemt contact op voor de reparatiemelding. Ik geef aan hier op terug te komen omdat BCC met een antwoord komt. Ik neem contact op met BCC (Chantal). Deze mevrouw geeft aan dat de mevrouw Arsu geen notitie heeft geplaatst en ook niks intern heeft doorgestuurd. Wel is er nog een reparatiemelding gemaakt, welke ook nog eens foutief is. Namelijk een rode pixel. Dit is niet het probleem. Ik heb aangegeven dat ik klaar ben met de BCC en dat ik de televisie wil terug brengen. Ik vraag daarom nogmaals om een fatsoenlijke oplossing. Mevrouw Chantal werd vervolgens boos en nijdig. Ze heeft een bericht intern doorgezet en mij kortaf een fijne dag gewenst. Zeer slecht gesprek. Toch maar contact opgenomen met de reparateur om nogmaals een afspraak te plannen en vrij te nemen van het werk. Het was mogelijk om voor week 50 en 51 een afspraak te plannen. Dit was vrijdag 8 december 2017. Het is voor mij niet mogelijk om zo voor de kerst vrij te nemen van mijn werk. Dus ik gaf aan dat ik in week 52 zou kunnen (27 december). Dit was niet mogelijk volgens de reparateur omdat dit te lang duurt. Ik moest maar in januari 2018 opnieuw een reparatie melden en dan een afspraak plannen.

Toen maar gebeld met Samsung. Ook Samsung wil niks betekenen maar na live contact via de camera kwamen ze wel tot de conclusie dat het scherm van de televisie niet goed is. Mijn ontevredenheid is intern geregistreerd bij Samsung.

Het beleid van BCC is dat een televisie twee keer gerepareerd moet worden. Wij hebben inmiddels drie schermen gehad. Het lijkt mij meer dan redelijk dat we kunnen concluderen dat deze televisie niet goed is.

De zeer slechte service en de zeer slechte houding van medewerkers van BCC heeft ervoor gezorgd dat ik niks meer met BCC te maken wil hebben. Ik wil mijn koopovereenkomst dan ook ontbinden.

Ik wil mijn € 902,94 euro terug. Ik wil geen vervangend toestel of reparatie. Daarnaast doe ik de belofte dat ik nooit meer een voet in een winkel van BCC zal zetten. Dan hoeven uw onprofessionele medewerkers geen gesprekken meer te voeren met deze o zo vervelende klant. Ik ben gigantisch teleurgesteld in de voorgespiegelde high service.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 21 december 2017 om 10:53 geantwoord

Heeft op 21 december 2017 om 11:09 geantwoord

Beste BCC,

'Vervelend te lezen dat er een probleem is met de TV' Dit is de opening van een langdurige kwestie en een tal van problemen. Het is niet een probleem, er zijn problemen! Zoals aangegeven in de klacht, wil jullie reparateur niet mee werken en moet ik er wederom achteraan om nogmaals een reparatie uit te laten voeren.
Blijkbaar lezen jullie je niet in en wordt er een gemakkelijk antwoord gegeven.

Graag hoor ik welk nummer gebruikt is voor de voicemail. Zowel mijn vrouw als ik hebben niks ontvangen. Dat gezegd hebbende doet dit niks af aan de talloze nietszeggende toezeggingen en een televisie die tot drie maal toe kapot is.

De maat is vol, ik ga over tot het ontbinden van de koopovereenkomst. Hiervoor zal ik juridische bijstand voor inschakelen.

Groet,
Robbin

Alle klachten die gemeld zijn door Robbinb