Klacht: Zeer slechte communicatie en afhandeling bij klacht matras

op 14 juli 2021 over Beter Bed in de categorie Bedden

Onderstaande klacht heb ik tot 3 keer toe gestuurd naar Beter Bed.
Hierop kreeg ik steeds geen reactie en uiteindelijk een standaard afwijzing tot 2x toe. Daarna heb ik besloten het toch maar op deze site te zetten. Ik hoop dat ik nu een serieuze reactie krijg en ter waarschuwing van anderen.

Het gaat om de boxspring Alpine met matras Sankt Moritz.

Beste Beter Bed,

5 jaar geleden hebben wij een bed/boxspring bij jullie gekocht wat 3500euro kostte.
In de winkel hebben we duidelijk aangegeven dat wij een stevig matras wilden vanwege slechte ervaring met doorzakken matras in korte tijd.
Op dit bed zat 10 jaar garantie en was volgens de verkoper de beste optie.

Het 1e jaar waren we blij met het bed. Daarna begon het matras slechtere ondersteuning te geven. In dat tweede jaar is het matras gewisseld door Beter Bed omdat het doorgezakt was. Goede service vonden we toen.

Weer ongeveer 1-1.5 jaar later ontstond hetzelfde probleem.
Toen is er iemand langs geweest om het te beoordelen. Hierbij werd een lat op het matras gelegd en viel de afwijking binnen de marge. Geen enkele aandacht was er voor het zachtere/slecht ondersteunende matras.

Recent zijn we maar op zoek gegaan naar een nieuw matras in andere winkels. Hier kregen wij structureel dezelfde reactie (zonder te zeggen waar matras vandaan kwam); namelijk dat het raar is dat na 2 jaar een matras doorzakt.
Om het slechte gevoel over Beter Bed wel uit te spreken heb ik toch maar gebeld naar de klantenservice. Hier werd gereageerd dat het er opnieuw iemand langs zou komen. Dit is recent geweest en dezelfde manier werd gehanteerd om het matras te beoordelen. Ondanks aangeven dat het vooral om de ondersteuning ging werd er geen actie ondernomen.
Dus klaar schijnbaar…

Ik heb besloten dit aan jullie terug te koppelen omdat wij erg teleurgesteld zijn over de afhandeling van dit probleem. Ik begrijp niet dat een bedrijf als Beter Bed zo bekend wil staan qua service en afhandeling van klachten.
Mijn alternatief is om een klacht online neer te zetten. Echter vind ik dat ik eerst het op deze manier moet aanbieden en Beter Bed een kans te geven om te reageren.

Ondertussen hebben we elders twee matrassen gekocht, aangezien er weinig vertrouwen is dat Beter Bed dit adequaat zal oplossen.

met vr groet,

Ik zou graag anderen informeren en hoop dat Beter Bed serieus op de klacht ingaat.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul