Klacht: Zeer onbeschofte verkoopster

op 13 juli 2018 over Primera in de categorie Boekhandel

Vanmiddag kwam ik in de Primera Mosplein Amsterdam Noord. Er stond een mevrouw achter de toonbank, aan de kant van de post.nl, te eten. En er was nog een medewerkster aan de balie. Ik moest een pakketje ophalen dus ik vroeg de etende mevrouw aan de post.nl balie of ik bij haar kon zijn of dat ze misschien pauze had. Die mevrouw keek me een paar seconden strak aan, vervolgens wendde ze haar blik van mij af en ging voor zich uit starend rustig door met kauwen, zonder een woord te zeggen. Ik keek naar haar en vond het vreemd dat ze me aankeek en geen antwoord gaf. Ik vroeg haar: wilt u niet antwoorden mevrouw? Weer keek ze me strak en geïrriteerd aan, nam nog een hap van haar brood en zei op een botte toon Ik mag niet praten met volle mond.

Ik zeg: maar u kunt toch wel gewoon antwoord geven op mijn vraag? Waarop zij vervolgens weer haar hoofd afwendde en strak naar voren keek en haar brood verder op at.

De andere mevrouw hielp mij vriendelijk, maar werd er behoorlijk zenuwachtig van, ze kon mijn pakketje niet meteen vinden dus ik liep een stukje mee naar het hok waar het in moest liggen. Ineens hoor ik achter mij op een zeer geïrriteerde toon : mevrouw u mag niet achter de balie komen.

U raad het al het was de etende medewerkster. Dat kon ze wel zeggen!

Toen werd ik boos., want ik vond dat ik zeer respectloos werd bejegend. Ik zeg: mevrouw, waarom doet u zo onvriendelijk en onbeschoft tegen mij? Ze antwoordde niet, keek strak voor haar uit en ging door met eten. Ik zei: iedereen heeft zijn eigen problemen maar daar hoeft een ander niet de dupe van te zijn.

Weer keek ze strak voor zich uit en nam een hap van haar brood. Zonder een woord te zeggen. Ronduit onbeschoft!

Ik kom gewoon netjes de winkel binnen en vraag bij wie ik kan zijn om geholpen te worden. Dat je dan zo een vrouw tegenkomt die je geen blik waardig vindt, niet eens gedag kan zeggen en normaal antwoord kan geven op je vraag vind ik te gek voor woorden. Ze werkt notabene in de winkel! Zij moet klanten ontvangen en dienstverlenend te woord staan. Wat doet zij daar??

Ik ben jaren lang maatschappelijk werkster geweest in deze wijk en heb veel mensen gesproken en geholpen, maar deze vorm van respectloosheid heb ik nog niet meegemaakt.

Morgen haal ik mijn laatste pakketje op en ik zet nooit meer een stap in deze Primera.

Ik wil graag dat jullie weten dat er zo een persoon in jullie winkelketen werkzaam is. Misschien is ze wel de eigenaar, weet ik niet. Maar ook dan heeft zij het recht niet om zo met mensen om te gaan. Ik ben tevreden, wanneer deze mevrouw haar excuses aanbiedt en als jullie haar aanspreken op haar gedrag.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Primera

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Primera nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Satcha