Klacht: Zeer late melding “Over internetbundel heen”

op 11 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Vorige maand ben ik overgestapt naar Simpel omdat ik meer MB’s wilde voor een goede prijs. Voorheen had ik 1GB, waar ik makkelijk een maand mee kon doen om te whatsappen en dingen op te zoeken. Ik keek altijd videos met wifi, ging nooit over een plafond heen en had dus ook geen plafond nodig. Nu heb ik een abonnement met 2GB genomen bij Simpel. De overstapprocedure ging makkelijk en de communicatie ging goed vanuit Simpel.

Maar in de eerste maand is het jammer genoeg raak. Op zaterdag 5 Augustus om 10:35 heb ik mijn databundel per ongeluk aan laten staan tijdens het kijken van een filmpje op youtube, waardoor ik flink over de bundel heen ga. Ik had dit niet door en krijg ook pas de volgende dag een sms binnen op zondag 6 augustus om 00:51 dat ik 100% van mijn bundel gebruikt heb en zondag om 17:10 krijg ik een sms dat mijn simkaart geblokkeerd is. Na het checken van mijn simpel, blijkt dat ik opeens 50 euro moet gaan betalen voor buiten de bundel gebruiken, wat ik op zaterdagochtend gebruikt heb. Dus ik krijg een waarschuwing 14u nadat ik over mijn bundel heen ben, dat ik over mijn bundel heen ben….. Voorheen is er ook nooit gecommuniceerd over plafonds of andere prijzen. Dit zal vast wel ergens in de klein letters hebben gestaan. Tja.. Nu heb ik het plafond op 10 euro gezet en heb ik tot de volgende maand geen 4G, maar dit zaakje ruikt echt naar oplichtpraktijken waarbij je winst maakt door klanten buiten hun bundel data te laten gebruiken.

Ik ben tevreden als consument als Simpel de plafonds automatisch op het maximum van de databundel zet, waardoor klanten geen woekerprijzen betalen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

3 maanden geleden - Geachte heer Swinkels, Vervelend te horen dat u direct na het afsluiten van het abonnement deze ervaring heeft ondervonden. Vandaag heb ik u geprobeerd telefonisch te bereiken om tot een goede oplossing te komen met u, helaas zonder succes. Graag stel ik voor om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op telefoon nummer 088 100 5757 (normaal tarief). Met vriendelijke groet, Leon Simpel

Reactie van de melder van de klacht Dhr. Swinkels

3 maanden geleden - Overdag tijdens werk ben ik telefonisch niet makkelijk bereikbaar. Maar ik ga vandaag proberen contact op te nemen met de klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht Dhr. Swinkels

3 maanden geleden - Ik heb naar de klantenservice van Simpel gebeld en we hebben een oplossing gevonden.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 11 augustus 2017 om 14:01 geantwoord

Geachte heer Swinkels,

Dank voor uw reactie, inmiddels heb ik vernomen van u en ook nagekeken dat u contact heeft gehad met onze klantenservice, goed om te horen dat de klacht die u had naar tevredenheid is opgelost.

Mocht u nog andere vragen hebben, horen wij dit graag van u.

Leon

Simpel