Klacht: zadelpen vouwfiets niet deugdelijk

op 09 september 2017 over Koopjedeal.nl in de categorie Deal-Sites

Ik heb een vouwfiets gekocht maar na vier keer fietsen is de zadelpen naar achteren gebogen.
Ik heb op 18 juli Koopjedeal dit meteen laten weten. Via de chat over de specifieke order overlegd wat te doen en afgestemd een retouraanvraag te doen. 25 juli krijg ik een mail dat mijn retouraanvraag is verwerkt via een apart bericht. Dit bericht heb ik echter niet gekregen waarna ik via de chat navraag heb gedaan en ik toen te horen kreeg dat mijn zichttermijn verstreken was en ik daardoor geen aanspraak kon doen op creditering. Hier was mijns inziens geen sprake over zichttermijn. Het product was stuk dus ik heb het over garantie. Nadat de toon in de chat steeds grimmiger werd en er met uitroeptekens werd geschreven, heb ik besloten te bellen. Telefonisch bleef die dame ook praten over het verstreken zijn van de zichttermijn. Ik heb aangegeven het product terug willen sturen vanwege het defect maar ook mijn geld terug te willen omdat ik geen vertrouwen meer had in de deugdelijkheid van het product. Ik zou teruggebeld worden door de manager. na 2,5 week nog niets gehoord en zelf maar weer contact gezocht. Toen werd het erop gegooid dat de zadel aan een te hoog gewicht was blootgesteld en dat ik toch echt de enige was met de klacht. Het gewicht was gewoon toegestaan. Zij zouden met de leverancier overleggen voor een passende oplossing.
Daarna werd gevraagd om te kijken naar het veiligheidstreepje. Ik heb toen foto’s gestuurd om te laten zien dat er geen veiligheidstreepje te zien was.
Inmiddels zijn we 9 augustus als Koopjedeal aangeeft geen fietsen of zadelpennen meer op voorraad te hebben en dat ik zelf maar eentje op de kop moest tikken voor een redelijke prijs waarvan zij de kosten zouden vergoeden. Mijn reactie was dat ik dat niet ging doen. Het was hun verplichting om met een adequate oplossing te komen zoals het leveren van een substituut. Omdat zij daar niet aan kunnen voldoen heb ik gebruik gemaakt van mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden en mijn aankoopbedrag teruggestort te krijgen.
Vervolgens krijg ik een reactie over de regels van wetenschap en dat ik de fiets verkeerd gebruikt heb en dat dit onder gebruikersschade valt. Dat zou via de leverancier door een onafhankelijk specialist zijn aangetoond.
Ik kreeg toen de optie om het euvel door een externe partij te laten beoordelen maar zij moesten dan eerst goedkeuring geven voor de partij. Ik ben fervent fietser en heb mijn standaardplek waar ik mijn fiets laat onderhouden. Deze gegevens heb ik doorgegeven maar ik heb ook naar het rapport van de specialist van de leverancier gevraagd. In het kader van transparantie, vond ik dat ik daar recht op had.

Ik heb hier geen enkele reactie meer op gekregen. Ik heb na een week weer gerappelleerd om te vragen naar de stand van zaken. Ik kreeg de reactie dat degene die met mijn case bezig was op vakantie was en dat collega’s bewust mijn bericht hadden laten liggen gezien de escalatie. Hij zou er naar verwachting na 2 dagen op terug komen. We zijn nu 2,5 week verder en nog steeds geen reactie. Ik heb vandaag ook gereageerd maar ik ben er nu klaar mee. Zij zijn niet aangesloten bij de geschillencommissie dus de volgende stap zou de rechtsbijstandsverzekering zijn. Ik snap al deze poespas niet. Zij zijn in gebreke waardoor ik de overeenkomst wil ontbinden en mijn aankoopbedrag terugkrijg.

Als ik mijn aankoopbedrag terugkrijg.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Koopjedeal.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Koopjedeal.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Koopjedeal.nl in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Koopjedeal.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Koopjedeal.nl

Heeft op 29 september 2017 om 16:07 geantwoord

Beste Klant,

Wat vervelend om te horen dat de zadelpen gebogen is.
Wij hebben dit voor u uitgezocht en zijn tot de volgende conclusie gekomen:

1) Het product is beschadigd en veelal gebeurt dit euvel door onzorgvuldig gebruik. Dit is te zien aan de buigingsgraad van de zadelpen.
2) Er is een nieuwe zadelpen voor u opgestuurd vanwege het ongemak.

In uw schrijven stelt u telkens dat u de koopovereenkomst wenst te ontbinden.
De koopovereenkomst kan ontbonden worden binnen 14 dagen na ontvangst van het geleverde product. Hierin bent u tekort gekomen, waardoor restitutie van het aankoop bedrag is komen te vervallen.

Ik wens u een prettige voortzetting van de dag.

Team Webcare
Koopjedeal.nl

Alle klachten die gemeld zijn door rnpetrona