Klacht: Yanotec Cartridges worden niet herkent door HP Inkjet 3070A / Printer kapot

op 19 februari 2016 over Replacedirect in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Besteld bij Replacedirect Cartridges van hun Huismerk Yanotec.
Na een respons gegeven te hebben op hun tevredenheidsmail, zou mijn klacht in behandeling worden genomen. Ik moet nog een mail met een oplossing krijgen (bestelling 12-2015). Afname van (ook weer) een Yanotec Battery Charger als spare (reserve) voor mijn Apple Macbook is ook niet naar tevredenheid. Ondanks goede controle van serie en type model is de battery charger of voeding (zo u wilt) vandaag na overleden. Zou Replacedirect zijn bedrijfsnaam te letterlijk nemen? Vervang direct uw leverancier na uw eerste afname..?

Een erkenning dat Yanotec zeker geen vervanging of zelfs betere (!) vervanging is van de merknaam producten. Opvolging ingediende klacht. Waarschuwing dat HP Inktjet HP 3070A Printers (en andere..?) de Yanotec cartridges niet accepteren als vervangende cartridge. Genoegdoening voor het feit dat HP verder geen ondersteuning meer biedt voor de printer, omdat er alternatieve cartridges zijn gebruikt die de printerkop beschadigen of hebben beschadigt. Oftewel Replace mijn Printer (die het eerst nog prima deed en nu naar de recycling kan). Verkoop of prijs geen geen Yanotec accu’s of chargers als vervangende accu/voeding voor een dure Macbook. Ze gaan binnen een (te)kort termijn stuk (of erger nog ze zijn slecht voor het product en kunnen tot schade aan het merkproduct bijdragen).

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Replacedirect over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Replacedirect in behandeling genomen

Bericht van Replacedirect

1 jaar geleden - Beste Maxim, graag willen we u helpen bij het vinden van een oplossing. Yanec is ons eigen huismerk waar wij volledig achter staan. Het kan voorkomen dat HP printers geen vervangende cartridges accepteren. Dit is helaas niet vooraf vast te stellen, dit is per printer verschillend. Natuurlijk vinden we het erg vervelend dat uw printer, zoals u aangeeft, door onze cartridges defect is geraakt. Om dit vast te stellen, zouden we graag de printer naar ons toe gestuurd krijgen zodat we de printer kunnen onderzoeken. Voor de cartridges zal ik een retour aanmelding voor u maken, zodat deze kosteloos geretourneerd kunnen worden en u het aankoopbedrag gecrediteerd krijgt. Graag zou ik hiervoor uw toestemming willen hebben. De accu van Yanec die u besteld heeft voor uw Macbook, zouden we graag voor u willen vervangen voor een nieuw exemplaar. Hiervoor hebben we enkel nog wel uw ordernummer nodig. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, ReplaceDirect - Joyce

Reactie van de melder van de klacht Maxply

1 jaar geleden - Beste Joyce, Graag verneem ik via deze door klacht.nl wel beantwoorde procedure en verleen ik u toestemming om mijn defecte printer als gevolg van Yanec cartridges te compenseren, de overleden Yanec Lader als vervangende lader voor de Apple Mac lader te crediteren alsook de cartridge van Yanec voor mijn HP Inkjet 3070A. Werkorder Accu van Yanec t.b.v. Apple a1181 is bij oude werkgever achtergebleven (dus dat ontneemt helaas mijn recht op creditering), maar nogmaals wil ik benadrukken dat de door u firma beloofde (zelfs betere) eigenschappen absoluut niet overeenkomen met die van Apple merkproducten. Apple Nederland geeft aan garantie claims te negeren bij gebruik van het door u gevoerde alternatief van Yanec. Wat ik inmiddels ook heb begrepen ontbreekt de HP chip op uw Yanec cartridges. Deze werken dus niet zonder de beveiliging van HP inkjet printers te omzeilen en de orginele HP chip op de vervangende cartridge van Yanec te plaatsen. U zou een voorbeeld kunnen nemen aan de informatie die 123inkt.nl vermeld bij hun producten. Dit had een hoop ellende kunnen voorkomen. In afwachting op uw reactie (welke overigens nog steeds niet door uw eigen serviceafdeling rechtstreeks is afgehandeld). M.v.gr.

Bericht van Replacedirect

1 jaar geleden - Beste Maxim, De kwestie omtrent uw printer zouden we graag beter willen beoordelen, en zodoende hebben we voorgesteld uw printer in behandeling te nemen voor beoordeling en eventueel herstel. Sprake van compensatie is er (vooralsnog) niet geweest, toch bedankt voor uw voorstel. De door ons verstrekte Yanec cartridges voor het merk HP zijn in werkelijkheid originele HP cartridges, inclusief de bijbehorende HP chip. De cartridges zijn zodoende origineel HP, echter met een inkt-vulling van ons eigen merk, Yanec. Eens in de zoveel tijd schakelt HP complete series van bepaalde chips uit, of wijzigen zij instellingen waardoor deze hergebruikte chips inderdaad niet meer werkzaam kunnen zijn. Wanneer dit het geval is voor de reeds geproduceerde/hergebruikte Yanec cartridges, zit er helaas niets anders op deze terug te nemen. U wordt in dat geval als het ware door HP zelf gedwongen, origineel HP af te nemen. Omtrent de “Yanec producten” voor uw Apple toestel. U heeft vanzelfsprekend recht op een vervangend exemplaar conform de garantievoorwaarden. In beiden gevallen zal het inderdaad wel de bedoeling zijn dat de onderdelen in kwestie retour komen, ik begrijp dat dit voor de aangeschafte Yanec accu niet mogelijk gaat zijn? Voor de adapter moet ik overigens aangeven dat het hier een adapter betreft van merknaam Blu-Basic. Overigens vind ik op basis van uw naam en mail-adres vooralsnog géén bestelling terug omtrent de Apple/Yanec accu. Graag vernemen we van u of u ingaat op het voorstel tot omruilen van de Blu-Basic adapter voor uw Apple MacBook Pro (A1278), alsmede voor het afhalen van de printer voor beoordeling/eventueel herstel. Met interesse zien we uw reactie tegemoet!

Reactie van de melder van de klacht Maxply

1 jaar geleden - Graag ga ik in op uw voorstel de MagSafe (en geen Blu Basic) lader om te ruilen voor een deugdelijke versie (met bijbetaling voor een lange 220 V kabel) en het aankoopbedrag van de HP 3070A Yanec Cartridge te crediteren op een nieuwe (betere?) Yanec accu voor mijn Apple MacBook Pro. Het herstellen van de printer heb ik middels contact met HP in Amstelveen doorlopen. Deze bieden verder geen printer-ondersteuning meer, alsook geven zij de printer een "Porked" status. Aldus ben ik overgestapt op een Laserprinter van Brother ter voorkoming van veel voorkomende klachten aangaande uitdroging van HP inkjet printercartridges en hun niet werkende alternatieven met als gevolg beschadiging van de printerkop. In afwachting op uw reactie via de bij u bekende gegevens onder order 201511593831 . Een vriendelijke groet,

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Replacedirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Replacedirect

Heeft op 21 maart 2017 om 10:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Maxply