Klacht: XBox Live Gold code werkt niet

op 08 augustus 2017 over Beltegoed.nl in de categorie Telecomwinkels

Op 5 augustus heb ik voor mijn zoon een Xbox Live Gold code voor 12 maanden gekocht (order ID 21898030). Na levering heb ik deze direct ingevoerd op de Xbox en kreeg hierbij de melding dat de code al gebruikt is (SVC60004). Omdat ze bij Beltegoed.nl hadden aangegeven dat dit niet altijd werkt, heb ik de code ook via Xbox.com ingevoerd, maar met hetzelfde resultaat. Vervolgens direct een mail gestuurd met het verzoek om een werkende code en gewacht tot maandag. Hierop kreeg ik als antwoord om contact op te nemen met Microsoft en bewijs te leveren aan Beltegoed.nl dat de code niet werkt of een datum en tijdstip te geven waarop deze is ingeleverd. Hierna bijna een half uur met Microsoft aan de telefoon gezeten, maar om privacy redenen kunnen zij deze informatie niet verschaffen. Wat zij wel konden zien is dat de code aan een ander profiel/ emailadres is gekoppeld. Vervolgens weer gemaild naar Beltegoed.nl met deze gegevens (service nummer 1394261004 bij Microsoft), met het verzoek om een ongebruikte code te sturen of restitutie van het betaalde bedrag. Hier is geen respons op gekomen waarop wij vandaag nog net op tijd konden bellen. Na 45 minuten telefonisch contact hing de service customer care medewerker Kasper Hägnle uiteindelijk zelf op. En nu? Graag een oplossing!

Een ongebruikte code of geld retour!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beltegoed.nl over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Beltegoed.nl in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beltegoed.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beltegoed.nl

Heeft op 09 augustus 2017 om 13:18 geantwoord

Hoi Bart,
Bedankt voor je uiteenzetting van de situatie.
Zoals in het telefoongesprek ook is aangegeven, kunnen wij met het servicenummer van Microsoft niet controleren of de code daadwerkelijk gebruikt is.
Vandaar onze vraag om een screenshot van dit gesprek te sturen naar support@beltegoed.nl. Als de informatie klopt, sturen wij uiteraard een nieuwe code toe.
Stuur ons dus een screenshot van het gesprek met Microsoft en dan komt het helemaal in orde!

Vriendelijke groet,
Arjan | Customer Care
Beltegoed.nl

Heeft op 09 augustus 2017 om 18:19 geantwoord

Hoi Arjan,

Fijn dat je een oplossing aanbiedt waarmee wij via uren van inzet onzerzijds nu onomstotelijk kunnen vastleggen dat jullie codes aan consumenten verschaffen die reeds door anderen in gebruik zijn. Van Microsoft hebben wij inmiddels het bewijs dat de door ons op 5 augustus gekochte code al op 31 juli was geredeemd.

Dit heet ook wel oplichting, maar wellicht dat er mankement in jullie software zit waarmee jullie de codes verstrekken. Dat horen wij dan nog graag van jullie. Jullie hebben in het telefoongesprek aangegeven dat jullie 100% zeker zijn dat de code nog niet in gebruik was op het moment dat deze aan ons werd verstrekt, maar dit blijkt nu dus onwaar. Om vervolgens op basis van deze onjuistheden de consument te verplichten met bewijsmateriaal te komen, is ronduit schandalig.

De geboden oplossing is zeker NIET AKKOORD en de status van deze klacht is wat ons betreft nog verre van opgelost. Ik stuur jullie zo een screenshot van Microsoft met de gegevens. Aan klacht.nl het verzoek om deze klacht te heropenen zodat ik dit ook hier kan delen.

Van Beltegoed.nl verwacht ik restitutie van het besteedde bedrag en een vergoeding van de gemaakte kosten en uren om tot deze bewijsvoering te komen. Hiervoor zal ik een voorstel per mail versturen.

Groet,

Bart