Klacht: Wurgcontract CV Ketel (pure diefstal)

op 27 juni 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ruim 6 jaar geleden een 12-jaars contract afgesloten voor het plaatsen van een nieuwe ketel en het “onderhoud” ervan. De ketel nieuwwaarde is ongeveer 1500 euro geweest. Destijds is mij verteld dat ik het contract na 6 jaar zou kunnen afkopen voor een paar honderd euros. Nu wil ik het afkopen en blijkt dat ik 1500 euro moet betalen! En dat na al ruim 2400 euro in 6 jaren aan “onderhoud” betaald te hebben (zijn slechts 1x geweest in 6 jaar tijd). Het kan van geen kant kloppen dat je na 6 jaar de nieuwwaarde of zelfs meer dan de nieuwwaarde moet betalen bij afkoop. Pure diefstal en mensen valselijk inlichten en te laten tekenen voor een stapel papieren. Wat zal het Nederlands Gerechthof hiervan vinden.

Redelijk zou zijn dat de ketel voor de 6 jaren wordt afgeschreven en dat de afkoopwaarde gelijk is aan de nieuwwaarde minus afschrijving.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 29 juni 2017 om 13:34 geantwoord

Geachte heer I****,

Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u als volgt informeren.

Uit onze administratie is gebleken dat u vanaf begin 2012 een cv-ketel, te weten een Atag E 325C, huurt. Het onderhoud aan de cv ketel wordt door ons twee jaarlijks uitgevoerd. In februari 2014 hebben wij u voorzien van een uitnodiging met een voorsteldatum, hierop hebben wij geen terugkoppeling op mogen ontvangen. In maart hebben wij u nogmaals voorzien van een uitnodiging en zijn wij overeengekomen met een afspraak voor 4 juli 2014.

Vervolgens hebben wij twee jaar later nogmaals een tweetal brieven toegezonden voor het uitvoeren van onderhoud aan de cv ketel. Wij zijn toen op 18 oktober 2016 zijn bij geweest en is er onderhoud uitgevoerd aan de cv ketel. De eerstvolgende onderhoudsbeurt zal in het eerste kwartaal van 2018 plaats moeten vinden.

De huurovereenkomst heeft een minimale looptijd van 144 maanden, te weten 12 jaar. De huurovereenkomst kan na het verstrijken van tenminste 48 maanden tussentijds worden beëindigd. Dit betekent echter wel dat de huurder gehouden is een vergoeding te voldoen. Deze vergoeding wordt bepaald op basis van de initiële investering en de restwaarde. Daarnaast worden er administratiekosten in rekening gebracht.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door marcusilgun