Klacht: verplichting tot afname badkamer na verkoopgesprek

Arnold van Wijk op 18 december 2020 over Wooning Keukens, Sanitair in de categorie Keukenleveranciers

Wij hebben in oktober 2018 de firma Wooning bezocht voor het meedenken van een nieuwe badkamer voor onze woning. Tijdens dit gesprek is een voorbeeld tekening gemaakt op fictieve maatvoeringen.

Het doel van dit gesprek was, om ons te orienteren voor het aanpassen van de bestaande badkamer of voor een compleet nieuwe te gaan. Aan het einde van het gesprek is ons gevraagd te tekenen voor het ontwerp, welke gedaan. Zonder invulling van sanitair en of datum van plaatsing zijn wij vertrokken.

Vervolgens niets meer gehoord van de firma Wooning, waarna deze in oktober 2019 dreigende brieven gaan sturen voor het defintief afnemen van de badkamer of het betalen van een boete. Deze boete bedraagt 4050,00 euro welke dan ook als aanbetaling kan worden gezien.

Inmiddels weer een jaar verder, ligt deze kwestie bij een incasso bureau, welke door Wooning ingeschakeld. Wij zijn het inmiddels meer dan beu en hebben dit slechte verhaal overgedragen aan onze rechtsbijstand verzekering.

Firma Wooning besteed kennelijk meer tijd in incasso’s en versturen van juridische brieven in plaats van het leveren van een badkamer.

De afdeling verkoop meld zich niet , levert geen inspanning voor het leveren van een mooie badkamer. Het lijkt er meer op dat het verdien model bij Wooning bestaat uit incasso zaken ipv leveren van een perfecte service.

Jammer Wooning. Wooning. Wij hebben inmiddels een nieuwe woning gekocht en zijn in de markt voor zowel een nieuwe badkamer als Keuken. Omzet 75.000 minimaal gaat niet naar Bergschenhoek.

Fam. M.A. van Wijk / Capelle aan den IJssel

dat de firma Wooning staakt met zijn terreur en dreigende brieven. Besteed meer aandacht aan het leveren van produktie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wooning Keukens, Sanitair over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wooning Keukens, Sanitair in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wooning Keukens, Sanitair een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wooning Keukens, Sanitair

Heeft op 22 december 2020 om 11:01 geantwoord

Beste meneer Van Wijk,

Wooning is een CBW- erkende firma en hanteert vanzelfsprekend de door de Centrale Branchevereniging Wonen opgestelde voorwaarden. Uiteraard rekening houdend met de omstandigheden. Echter is Wooning van mening dat er in deze niets te wijten valt onzerzijds. U heeft willens en wetens de handtekening geplaatst, waardoor er een overeenkomst is ontstaan, waar Wooning zich aan wenst te houden. Daar u hier anders over denkt worden er conform de algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht.

Om niet in een impasse te geraken berichten wij u dat uw order, om ons moverende redenen, kosteloos hebben geannuleerd.

Inge van Heusden - Wooning Keukens en Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Arnold van Wijk