Klacht: winkelbeleving

op 04 september 2018 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Gisteren was ik voor het eerst in de Jumbo in de AaBe-straat. Ik wist niet wat ik meemaakte. Overal halflege schappen, ook in de koeling. Je struikelde over de medewerkers die in groepjes rondliepen en voornamelijk niets deden. Alle medewerkers die ik gezien heb warren jong en niet erg betrokken of ter zake kundig. Doorgangen werden geblokkeerd door wagens met goederen die moesten worden aangevuld en een volle kar met leeg verpakkingsmateriaal die niet werd weggebracht. Uit de lege flessenautomaat kwam een enorm vieze stank. Bovendien functioneert de flessenautomaat niet naar behoren. De man vóór mij had zes pogingen nodig om een leeg kratje Bavaria in te leveren. Hij was er aan gewend. Dat is hier altijd, zei hij. Het eerste lege flesje Apple Bandit dat ik invoerde, werd in eerste instantie ook niet geaccepteerd omdat dit hier niet verkocht zou worden. In tweede instantie lukte het wel. Een duidelijke storing aan de flessenautomaat wordt dus gewoon niet verholpen. Ik sloot aan bij kassa 7. De kassamedewerkster van deze kassa bleek ook de servicebalie te moeten bedienen. Dit werkte voor geen meter. De wachttijden liepen gigantisch op, zowel bij de kassa als bij de servicebalie. Steeds werd omgeroepen dat er een extra kassa werd geopend, terwijl er geen assistentie kwam voor de juffrouw van kassa 7 en servicebalie en ze hier wel om had gevraagd. Als ik dit eerder geweten had, was ik naar een andere kassa gegaan. Mijn spullen, waaronder diepvriesartikelen, lagen nu al op de veel te korte! band. Maak van kassa 7 in godsnaam een snelkassa voor maximaal 5 artikelen per klant en geef dit duidelijk aan met een bord. Dan is het te doen voor de medewerkster die kassa 7 én servicebalie moet bedienen. Je kunt dan tenminste snel wisselen tussen kassa en balie. Ook de indeling van de winkel zelf vond ik onoverzichtelijk en erg onplezierig. Kortom: het is een complete chaos. Efficiency is ver te zoeken. Deze winkel schreeuwt om een goede bedrijfsleider die structuur aanbrengt en het personeel adequaat aanstuurt. Nu is het een stuurloze bende. Als ik weer eens in dat winkelcentrum ben, ga ik voortaan wel naar de Lidl.

Dit is de reactie van Jumbo die ik op deze klacht kreeg:

Beste mevrouw van den Braak,

We stellen jouw reactie zeer op prijs, omdat het ons de gelegenheid biedt de kwaliteit van onze Jumbo winkels verder te optimaliseren.

Wij hebben jouw melding doorgestuurd naar Jumbo Tilburg AaBe-straat.

Dit team gaat jouw klacht oplossen

Wij gaan er van uit dat de melding naar jouw tevredenheid opgelost wordt. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen we dat graag van je.

Sharon

Jumbo Service Center

Hier heb ik als volgt op gereageerd:
Beste Sharon,

Ik kan hier helemaal niks mee. Als het team in staat zou zijn om de problemen zelf op te lossen, waren ze er om te beginnen niet geweest en had ik het daar ter plekke wel aangekaart. Het is een organisatorische chaos en die zou nooit zijn ontstaan als het huidige team organisatorische kwaliteiten zou hebben. Ik denk dat er een andere bedrijfsleider nodig is, die in staat is alles in goede banen te leiden. Alleen al de structurele storing van de lege flessenautomaat waar niks aan gedaan wordt en die ook nog eens enorm stinkt, zou toch een aanwijzing moeten zijn dat er geen sprake is van betrokkenheid en klantgerichtheid bij het huidige team. Ik ga echt niet nog een keer naar die Jumbovestiging toe, want ik geef je op een briefje dat er niks verandert. Ik heb geen enkele behoefte aan nog zo’n ervaring. Ik ben die ene keer dat ik er was ook weggegaan zonder een aantal boodschappen die ik eigenlijk ook nodig had. Ik hield het er niet langer uit. Die boodschappen haal ik wel ergens anders.

Hoogachtend,

Maria van den Braak

Ik ben tevreden als Jumbo zelf onderzoek doet naar het reilen en zeilen in die vestiging, door bijvoorbeeld onaangekondigd langs te gaan als klant en zelf te kiken of deze vestiging wel voldoet. Ik weet vrijwel zeker dat het huidige team niet in staat is de boel op orde te krijgen en dat hier een ingreep van buitenaf nodig is.Het is eeuwig zonde om in zo'n prachtig winkelcentrum zo'n slechte Jumbovestiging te hebben. Dat is niet alleen slechte reclame voor Jumbo, maar ook inkomstenderving. Er zitten daar ook nog andere supermarkten waar je je boodschappen kunt doen. Mocht er actie ondernomen worden, dan zou ik het fijn vinden als ik daarvan op de hoogte wordt gesteld.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maria van den Braak