Klacht: Winkel weigert garantie

op 29 mei 2017 over LifeStyle in de categorie Interieurbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij de Lifestyle winkel in Amersfoort heb ik in de aanbieding een dure hanglamp gekocht. Bij het bezorgen merkte ik dat een van de poten van de lamp was afgebroken.

Ik heb direct gebeld met de winkel die me vertelden dat ik de klantenservice moest mailen. Dit heb ik dezelfde dag gedaan. Het duurde meer dan twee weken voor ik antwoord kreeg van de klantenservice. Ik moest ze eerst twee keer herinneren aan mijn bericht voor ik antwoord kreeg.

Het antwoord van de klantenservice was: “Helaas kan ik u in dit geval op deze lamp geen garantie verstrekken aangezien deze als “sales”- artikel is verkocht en op uitverkoop artikelen wordt geen garantie verstrekt.”

Dit antwoord is erg vreemd en onwettig. Zoals de winkel zou moeten weten gelden er geen andere garantie-regels of wetten voor producten die met korting zijn verkocht. Er is mij niets verteld over afwijkende garantie en ik heb hier niet voor getekend. Tijdens de koop is ook niet verteld dat de lamp kapot was.

Helemaal opvallend is dat de klantenservice aanbood dat ik een andere lamp kon kopen voor de volle prijs. Dit weiger ik natuurlijk. De lamp was in de aanbieding maar nog steeds 350 euro. Voor dat bedrag moet ik een volledige, niet-defecte lamp kunnen verwachten. Dit aanbod vind ik dan ook schofferend en niet klantvriendelijk.

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat de winkel zich houdt aan de wettelijke garantie regels. De lamp is defect en de winkel moet het repareren of vervangen. Ik wil dat er binnen een redelijke termijn een oplossing wordt geboden, het duurt nu al 3 weken.

Reactie van de melder van de klacht Stefan_V

6 maanden geleden - Mijn klacht is nog niet in behandeling genomen op deze website, daarom meld ik de reactie van de klantenservice aan mij hier zelf. LifeStyle Home Collection weigert nog steeds garantie te verlenen op mijn lamp die kapot werd geleverd. Ze schreven dat ik de lamp zelf mag repareren. Dit wil en hoef ik niet te doen, en ik kan het ook niet zelf doen vanwege de ernst van de schade. Verder boden ze opnieuw aan de lamp te 'vervangen' als ik een nieuwe lamp koop. Dit aanbod is misleidend, vervanging hoort namelijk kosteloos te zijn voor de klant. Vandaag ontving ik een mail met hierin: "We zullen uw klacht met betrekking tot de fendalton lamp oplossen door de lamp retour te nemen en u het aankoop bedrag te retourneren." Opnieuw laat deze reactie zien dat LifeStyle Home Collection niet klantvriendelijk is en zich niet aan de wet wil houden. Mijn eis blijft hetzelfde, namelijk vervanging of reparatie. Ik wil de koop niet annuleren en hoef dit ook niet te doen, de overeenkomst is namelijk gesloten en de winkel heeft de plicht om een goed product te leveren. De termijn die ik de winkel heb geboden om een oplossing te bieden loopt deze week af, daarna zal ik juridische stappen nemen die ik hier zal delen. Al met al kan ik iedereen ontraden iets te kopen bij LifeStyle Home Collection, omdat de medewerkers niet klantvriendelijke zijn en weigeren garantie te verlenen op defecte producten.

Reactie van de melder van de klacht Stefan_V

5 maanden geleden - Mijn klacht is nog steeds niet in behandeling door Lifestyle, daarom hier een update. Mijn rechtsbijstand is het met mij eens dat de winkel garantie moet verlenen. Er is daarom een formele ingebrekestelling verstuurd naar LifeStyle, met de eis om de schade ter herstellen. Hierop heeft LifeStyle nog niet gereageerd. Mijn rechtshulp gaat nu verdere stappen ondernemen. Opnieuw een waarschuwing aan alle lezers: LifeStyle heeft mij een defect product verkocht en weigert hier iets aan te doen! Pas op met deze winkel!

Alle klachten die gemeld zijn door Stefan_V