Klacht: Wijziging vliegtijden en lange busreis

op 26 juli 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

We hebben via corendon in juni 2016 op Mallorca een verblijf geboekt. Aanvankelijk was de vertrektijd om 12.00. De retourvlucht zou 15.20 zijn.
Twee weken voor vertrek kregen we de tickets en de tijden waren beiden gewijzigd. Nu was de heenvlucht om 19.00 s avonds ipv 12.00. De terugvlucht om 7.50 ipv 15.20.

Speciaal voor mijn peuter dochter hebben we vluchttijden gezocht die voor haar het beste waren. Het vervelendste was dat mijn dochter de dag zelf van heenvlucht en dag erna ze erg uit ritme was en dit heeft onze vakantie naast onze eigen brakheid beïnvloed.

We snappen dat tijden onder voorbehoud worden gegeven maar bij deze constructie zouden we totaal 1 totale dag missen.

Via de klantenservice werd mij gezegd dat er naast de vlucht om 19.00 er nog een vlucht was om 4.40.
Dat was kiezen uit twee slechte opties. Als je bedenkt dat de ideale vlucht om 12.00 zou zijn geweest.
We hebben uiteindelijk de vroege vlucht genomen omdat we dan maar brak de eerste dag door gaan brengen dan thuis te zitten terwijl je wel voor je verblijf hebt betaald die dag.
Ik heb totaal twee uur met de klantenservice gebeld, nog getracht reis te annuleren maar dan moest er 75% van de totale reissom worden betaald als annuleringskosten. Kortom de vakantie waar we aan toe waren en naar uitkeken werd twee weken van tevoren een soort domper.

De heenreis was om 2.15 op Schiphol zijn.
En terugreis om 4.40 de bus in op weg naar het vliegveld van Mallorca.
De busreisduur naar het hotel is ook door ons gevraagd. Het antwoord was maximaal 1 u 25 min. Dit bleek geen correcte informatie want de busreis was 2 uur. Ik heb hier nog speciaal naar gevraagd. Dan kom je brak aan en extra lange busreis om 10.00.

In het hotel hebben ze hun best gedaan ze spoedig mogelijk een kamer te regelen voor ons deze was 12.00 gereed. Het hotel was prima.
De medewerkster van corendon zou er op zondag zijn om 16.15. Zij was niet aanwezig. We hebben haar zelf moeten berichten waar ze was. Later die avond was ze er na 20.00.
We snapten niet de meerwaarde als ze zondag pas kwam omdat we woensdag al gearriveerd waren.

De terugreis naar het vliegveld van Palma begon met een busreis om 4.40.
We hebben hiervan last gehad omdat het toch bijna een jetlag is wat we hiervan meekrijgen.

Ik betreur hoe de tijden van vliegen zijn verlopen. Positieve was dat het verblijf wel in orde was. Maar deze accomodatie is ook bij een andere reisorganisatie te boeken.

Ik heb een klacht gestuurd en het antwoord was summier en leek bijna automatisch gegenereerd.

Gewenste Oplossing:

De tijden van vliegen die je boekt ook werkelijk de tijden blijven. Indien dit wijzigt dat er overleg is met de klant.

De prijs van corendon is niet echt zo budget want het was nog erg prijzig. Dan zou de prijs ook lager moeten zijn.

De klantenservice die eerlijke tijden aangeeft wat betreft de busreis naar de accomodatie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Miss no corendon