Klacht: Wijziging retourvlucht met anuleringsverzekering kost €1400

op 18 oktober 2016 over Vliegwinkel.nl in de categorie Online Vliegtickets

Heb een retourtje geboekt van Chile naar Nederland van €1100 met een anuleringsverzekering van €77.88 en premium servicepakket van €8.99.
Ik probeerde mijn reis te wijzigen van 19 oktober naar 4 november en bleek dat het extra kostenplaatje van €1400 teweeg zou brengen.
Absoluut teleurgesteld terwijl ik een anuleringsverzekering en premiumpakket heb wat namelijk geen kosten zou meebrengen als ik een wijziging zou aanbrengen.

De mogelijkheid om de reisdatum te kunnen wijzigen zonder zulke absurde kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vliegwinkel.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Reijngoud

1 maand geleden - Telefonisch contact gehad met reiswinkel.nl en gewoon ongelofelijk dat ze mij adviseren om een nieuwe ticket te kopen alsof ik millonair ben. Word mij uitgelegd dat het komt door het prijsverschil van mijn ticket terwijl een nieuw ticket op 4 november rond de €1000 kost,dus goedkoper uitkomt dan €1400,- Dat lijkt mij onlogisch maar voor reiswinkel.nl is dat normaal.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vliegwinkel.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vliegwinkel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vliegwinkel.nl

Heeft op 21 oktober 2016 om 14:56 geantwoord

Geachte J. Reijngoud,

Wat vervelend dat het wijzigen van dit ticket hoge kosten met zich meebrengt. Je hebt een premiumpakket afgesloten, dit houdt in dat wij onze kosten (EUR 50) niet in rekening brengen. Echter de kosten (EUR 137) vanuit de luchtvaartmaatschappij moeten wel betaald worden. Hiernaast kan het voorkomen dat er een tariefsverschil ontstaat, dit is het verschil tussen het nieuwe en oude ticket. Deze kosten worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald. Mijn collega's hebben geprobeerd om de vluchten zo voordelig mogelijk voor je te wijzigen, maar helaas kwamen zij geen goedkopere tickets tegen.

vliegwinkel.nl
Customer Support

Heeft op 21 oktober 2016 om 23:37 geantwoord

Oftewel grofweg moet ik gewoon €1400 betalen voor een reiswijziging terwijl een ticket op diezelfde datum €1050 kost ?
Hoe kan dat ?!
Of begrijp ik het verkeerd en kan ik door €137 mijn reis alsnog wijzigen ?

Bericht van Vliegwinkel.nl

1 maand geleden - Geachte heer Reijngoud, Het wijzigen van een boeking brengt altijd kosten met zich mee. Deze informatie staat vermeld in de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord gaat tijdens het maken van uw boeking. Daarnaast worden de Algemene Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij meegestuurd in uw boekingsbevestiging. De Algemene Voorwaarden van uw Annuleringsverzekering, kunt u vinden op uw polisblad. Een Annuleringsverzekering betekent nooit dat een passagier hiermee kostenloos kan annuleren. Naast de wijzigingskosten van € 137,00 welke de maatschappij in rekening brengt, dient u altijd het verschil te betalen wanneer de vlucht op de nieuwe datum duurder is. In dit geval blijkt er een verschil te zijn van € 1400,00 voor een vlucht met dezelfde maatschappij. Het kan voorkomen dat een nieuw ticket (met elke andere maatschappij) dan goedkoper is dan het bestaande ticket wijzigen. Graag wil ik u er nogmaals op attenderen dat al deze kosten afhankelijk zijn van beschikbaarheid van de vlucht. Er worden daarnaast geen kosten van Vliegwinkel.nl in rekening gebracht. Indien u alsnog wenst te wijzigen, kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Mijn collega's zullen dan voor u het meest actuele tarief berekenen. Met vriendelijke groet, A de Jong Customer Support

Reactie van de melder van de klacht Reijngoud

1 maand geleden - Een nieuw vliegticket met dezelfde maatschappij(Alitalia) komt €350 euro goedkoper uit dan uw prijsverschil van mijn oude ticketdatum. Ik hoop dat jullie het een beetje doorhebben dat het onlogisch is,kant en klare zwendel dus. En wie leest nog de algemene voorwaarden voor het aanschaffen van een vliegticket ? Jullie begrijpen wel waar je de algemene voorwaarden kan stoppen :) Nooit meer met vliegwinkel.nl :(

Bericht van Vliegwinkel.nl

1 maand geleden - Geachte heer Reijngoud, Ieder ticket is verbonden aan voorwaarden. Wanneer wij een wijzigings-aanvraag krijgen, dienen wij ons aan deze voorwaarden te houden. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat we een bepaalde boekingsclasse of hoger dienen aan te houden, een bepaalde soort route enz. Het is niet zo zwart/wit als het verschil qua bedrag tussen wat er op onze website getoond wordt en het bedrag wat er betaald is. Tijdens het maken van de boeking ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Je hebt hierbij zelf de keuze gemaakt om deze niet te lezen. Met vriendelijke groet, M. van Noordennen vliegwinkel.nl Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door Reijngoud